The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Geschreven door Caitlin

Met welke fitnessartikelen train ik thuis mijn borstspieren?

Je borstspieren trainen gaat eenvoudig met een van de apparaten uit de sportschool. Deze apparaten in je woonkamer of op zolder zetten gaat lastig. Gelukkig zijn er genoeg fitnessartikelen die je kan gebruiken om je borstspieren thuis te trainen. Ik zet er in dit artikel 3 voor je op een rijtje.

Dumbbell

Dumbbells borstspieren trainen

De meest bekende manier om je borstspieren te trainen is met dumbbells. Met dumbbells varieer je eenvoudig in je workout. Of je nu een beginnende of een gevorderde sporter bent, er is altijd uitdaging. Hoe sterker je borstspieren worden, hoe meer gewicht je op de dumbbell plaatst. Ook is het eenvoudig om in oefeningen te variëren. Voor je borst zijn er veel verschillende oefeningen, die je ook weer in verschillende posities kunt doen. Denk hierbij aan chest press liggend op een bankje, maar ook schuin achterover. Dit wordt dan incline wordt genoemd. Hierdoor train je gemakkelijk alle delen van de borstspier .

Opdruksteun

Opdruksteunen borstspieren trainen

Tijdens het opdrukken verhoog je de intensiteit met opdruksteunen. De steunen zijn er in verschillende hoogtes, zodat je je training kan aanpassen aan je eigen niveau. Doordat de steun hoger staat dan de grond, is de bewegingsruimte groter. Dit zorgt ervoor dat oefeningen zwaarder, maar ook effectiever voor je borstspieren zijn. Doordat je pols recht blijft bij het vasthouden van de steun ontlast je je polsen. Ook dipping is mogelijk met de steunen. Bij deze oefening train je niet alleen je borstspieren, maar ook je triceps en buikspieren. Wil je jezelf echt uitdagen? Maak dan gebruik van roterende opdruksteunen. Je moet dan extra hard werken om de steunen stil te houden.

Weerstandsband

Weerstandsbanden borstspieren trainen

Je zal misschien niet gelijk aan een weerstandsband denken als je je borst wil trainen. Toch is er een breed scala aan oefeningen mogelijk met bijvoorbeeld een tube. Dit is een elastisch koord wat weerstand biedt bij oefeningen. Deze plaats je gemakkelijk onder je voeten of om een pilaar heen. Ook met een normale theraband doe je ontzettend veel oefeningen. Je maakt deze zo moeilijk of makkelijk als je zelf wil. Houd bijvoorbeelde de band vast met je armen zo wijd mogelijk gespreid zonder dat je hierbij je rug hol trekt. Maak een verende beweging door steeds de spanning iets los te laten en weer op te zoeken. Zo wordt je borstspier al aan het werk gezet. Door de verschillende sterktes van de banden blijf je jezelf elke keer opnieuw uitdagen.

Conclusie

Er zijn genoeg mogelijkheden om je borstspieren thuis te trainen. Met dumbbells zie je duidelijk je vooruitgang en bouw je op door gewicht toe te voegen. Met de opdruksteunen maak je oefeningen zoals de push-up en dipping een stuk zwaarder. Met weerstandsbanden varieer je eenvoudig tussen verschillende spanning, waardoor elke training weer een nieuwe prikkel geeft


© 1999 - 2019 - Coolblue N.V.
Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 16.563 beoordelingen