The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Geschreven door Tamara

Hometrainer of crosstrainer?

Jij wilt fit blijven of fit worden en bent daarom op zoek naar een fitnessapparaat. Je voorkeur gaat uit naar een hometrainer of een crosstrainer. Hardlopen is namelijk niet voor jou weggelegd en roeien lijkt je ook niets. Je vindt zowel een home- als crosstrainer een goede keuze. Om je verder te helpen in je keuze leg ik je in dit artikel uit wat het verschil is tussen deze 2 fitnessapparaten.

Samengevat

Hometrainer

  • Fietsende beweging
  • Zittend trainen
  • Traint conditie en uithoudingsvermogen
  • Traint je onderlichaam
  • Neemt weinig ruimte in beslag

Crosstrainer

  • Langlauf beweging
  • Staand trainen
  • Traint conditie, uithoudingsvermogen en stabiliteit
  • Traint je onderlichaam en je bovenlichaam
  • Een inklapbaar model neemt weinig ruimte in beslag

Hometrainer

Hometrainer

Een hometrainer is geschikt voor jou wanneer je allereerst fietsen een prettige beweging vindt. Daarnaast ben je meer gefocust op conditie opbouwen dan het trainen van je spieren. Met een hometrainer train je namelijk zittend, waardoor je enkel je bovenbeenspieren en kuiten traint. Werken aan je conditie en uithoudingsvermogen is wel iets wat je met een hometrainer prima voor elkaar krijgt. Daarnaast is de hometrainer, doordat je zittend traint, zeer geschikt voor mensen met een beperkte mobiliteit. Heb je weinig ruimte thuis? Ook dan is een hometrainer geschikt voor jou. Hij neemt namelijk weinig ruimte in beslag, waardoor je hem ook eenvoudig in kleinere ruimtes neerzet.

  • Zittend trainen.
  • Geschikt voor mensen met een beperkte mobiliteit en revalidatie.
  • Minder geschikt voor intensieve trainingen doordat je alleen je onderlichaam traint.

Crosstrainer

Crosstrainer

De crosstrainer is een geschikt fitnessapparaat voor jou wanneer je het prettig vindt je hele lichaam te bewegen tijdens het trainen. Op de crosstrainer beweeg je namelijk zowel je benen als je armen. Daarnaast train je staand waardoor je lichaam continu spieren aanspant om evenwicht te bewaren. Ook is het naast voorwaarts trappen, mogelijk om achteruit te trappen. Op die manier train je je bilspieren en hamstrings mee. Je traint dus meerdere spiergroepen tegelijkertijd op een crosstrainer. Wil je meer trainen op het verbeteren van je stabiliteit? Dan kun je er voor kiezen om de handvatten los te laten tijdens de workout.

  • Je beweegt hele lichaam tijdens de workout.
  • Je traint meerdere spiergroepen door staand te trainen.
  • Minder geschikt voor mensen met een beperkte mobiliteit.

© 1999 - 2019 - Coolblue N.V.
Beoordeling door klanten: 9,3 / 10 - 7.035 beoordelingen