The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Geschreven door Rowan

Meestgestelde vragen over Coolblue abonnementen


Aanbod

Waar kan ik de abonnementen die Coolblue aanbiedt vinden? Bekijk ze via onderstaande link:

Betaling

Hoe is de eerste betaling opgebouwd? De eerste betaling is enkel de waarborg.

Waarom moet ik waarborg betalen? Omdat het product van Coolblue blijft. En omdat we van zekerheid houden. In het geval van onherstelbare schade of diefstal houden we de waarborg in. Als je normaal met het product omgaat, krijg je de waarborg terug na afloop van je abonnement.

Wanneer staat de waarborg weer op mijn rekening? Coolblue stort het bedrag binnen de 14 dagen na afloop van je abonnement terug op je rekening.

Hoe werkt de maandelijkse overschrijving? Je betaalt de kosten van je abonnement iedere maand vooruit. Dat betekent dat we iedere maand op de 29e automatisch het abonnementsgeld van je rekening afschrijven.

Levering

Wanneer wordt mijn product geleverd? Bij het afrekenen kies je zelf een leverdatum en indien gewenst een tijdvak.

Hoe laat wordt mijn product geleverd? In de nacht voor de levering krijg je een Track & Trace code met een tijdvak van 1 uur, 30 minuten voor de levering krijg je een sms'je en 15 minuten van tevoren word je gebeld door één van onze bezorgers.

Wordt mijn product aangesloten? Voor jouw veiligheid en die van onze medewerkers, komen onze bezorgers momenteel niet verder dan de drempel van je huis.

Halen jullie het oude apparaat ook op? We nemen je oude product mee, als deze klaar staat bij de drempel.

Moet ik zelf thuis zijn om het apparaat in ontvangst te nemen? Als er maar iemand thuis is om open te doen voor onze bezorgers, hoef jij zelf niet thuis te zijn.

Gedurende de looptijd

En wat als ik me bedenk? Je mag de overeenkomst binnen de 30 dagen zonder opgaaf van reden ontbinden.

Kan ik mijn abonnement stopzetten? Na 12 maanden is het mogelijk om je abonnement maandelijks kosteloos op te zeggen. Dit kan per mail via klantenservice@coolblue.be of telefonisch via 038082700.

Kan ik mijn abonnement aan iemand anders overdragen? Ja, dat kan. Neem hiervoor contact met ons op.

Wat doe ik bij schade of een defect? Neem contact op via klantenservice@coolblue.be. Wij doen ons best om je apparaat zo snel mogelijk te repareren. Mocht dat niet lukken dan zorgen we binnen de 48 uur voor een vervangend product.

Ik ga verhuizen, wat nu? Geen zorgen, wij verhuizen jouw product gratis met je mee.

Na afloop

Wat gebeurt er met het apparaat na het stopzetten van mijn abonnement? Coolblue haalt het apparaat bij je op en verwerkt het op een milieuvriendelijke manier.

Voor wie?

Waarom biedt Coolblue abonnementen aan? Coolblue wil het voor klanten makkelijker maken om te beschikken over een kwalitatief apparaat. Bijvoorbeeld omdat je oude product kapot is en je geen nieuwe wil aanschaffen. Of omdat je graag over een energiezuinig model beschikt voor een toegankelijke maandprijs.

Word ik eigenaar van het apparaat als ik een abonnement neem bij Coolblue? Nee, Coolblue blijft juridisch gezien eigenaar van het apparaat gedurende de duur van het abonnement.

Mag ik een abonnement afsluiten voor iemand anders? Nee, het is alleen mogelijk om een abonnement af te sluiten voor jezelf. Let op: je moet 18 jaar of ouder zijn om een abonnement af te kunnen sluiten.

Kan ik meerdere abonnementen tegelijkertijd afsluiten? Je kan maximaal 1 abonnement per productgroep afsluiten gedurende de looptijd. Je kunt bijvoorbeeld niet 2 wasmachine abonnementen afsluiten, maar wel 1 wasmachine en 1 droogkast abonnement.

Is het mogelijk om zakelijk een abonnement af te nemen? Het abonnement is vooralsnog alleen af te sluiten door particuliere klanten.

Privacy

Wat doet Coolblue met mijn gegevens die ik invul in het aanvraagformulier? Coolblue gebruikt de gegevens voor een acceptatietoets. Deze toets wordt uitgevoerd door onze partner Focum en geeft ons inzicht of je aan de maandelijkse betaalverplichting kan voldoen. De gegevens uit de acceptatietoets slaan we niet op, we registreren alleen dat we de toets hebben uitgevoerd. Wil je meer weten? Bekijk dan ook de algemene voorwaarden.

Contact

Heb je nog vragen, wil je een wijziging doorgeven of heb je ergens anders hulp bij nodig? Stuur dan een e-mail naar abonnement@coolblue.be of neem contact op via 038083803. Let op: heb je vragen over jouw order? Zorg dat je jouw ordernummer bij de hand hebt. Deze vind je terug in de e-mail met de overeenkomst, die je ontvangen hebt na de goedkeuring van jouw acceptatietoets.

Algemene voorwaarden


© 1999 - 2020 - Coolblue N.V.
Beoordeling door klanten: 9,3 / 10 - 8.793 beoordelingen