Geschreven door Emmie

Specialisten review van de Samsung Gear Fit 2 Pro

De Samsung Gear Fit 2 Pro zit vol interessante en slimme techniek. Ik droeg de activiteitstracker iedere dag een week lang en was meer dan aangenaam verrast. In dit artikel lees je mijn ervaring met de Gear Fit 2 Pro.

Samsung Gear Fit 2 Pro

Met geïntegreerde hartslagsensor | Ontvangt berichten en oproepen | Meet ook onder water gegevens
184,99
  • De polshartslagmeter geeft je inzicht in je conditie en de intensiteit van je training.

• De tracker meet ook je zwemprestaties.

• Dankzij de gps sensor toont de tracker nauwkeurig je afstand en tempo.

• De activity tracker beschikt niet over een stand-alone functie, waardoor je altijd je smartphone nodig hebt om te bellen.

• Bij intensief gebruik gaat de batterij snel leeg.

Uit de doos

Kleur, helderheid en een rechthoekige, gebogen horlogekast. Samsung heeft goed nagedacht over de vormgeving van de tracker. Het AMOLED scherm is lang en smal, waardoor je in één oogopslag je gegevens ziet. Het is dus niet nodig om veel te scrollen. De horlogeband is van kunststof en heeft een plastic gesp. Je bedient de Fit 2 Pro met het touchscreen en de 2 knoppen aan de rechterkant van de horlogekast. Om de schermverlichting uit te schakelen, plaats je je hand over het scherm. In de doos zitten verder een handleiding en een magnetische oplader, waarmee de je tracker eenvoudig van nieuwe energie voorziet.

Sport en gezondheid

Gear Fit 2 Pro

De Gear Fit 2 Pro is gemaakt voor sporters en mensen die aan hun gezondheid willen werken. De tracker heeft een accurate hartslagsensor en allerlei verschillende sportprofielen, zoals hardlopen, tennis, basketbal of zelfs dansen. Als ik te lang stil zit word ik eraan herinnerd dat het tijd is om even te bewegen of een stretch oefening te doen vanuit mijn stoel. Ook zie ik mijn inactieve tijd op het display. Dat werkt motiverend om vaker op te staan of de trap te nemen in plaats van de lift. Al dit soort notificaties stel je volledig naar je eigen voorkeuren in.

Apps en muziek

Gear Fit 2 Pro

Een groot pluspunt van de Gear Fit 2 Pro is de mogelijkheid om muziek op de tracker te laden. Tijdens het sporten laat ik mijn telefoon thuis en geniet ik via Spotify toch van mijn muziek. Dankzij de ingebouwde gps sensor weet ik precies hoe snel ik ren en wat mijn afgelegde afstand is. Ook werkt de 2 Pro samen met handige apps als MyFitnessPal, MapMyRun en Endomondo. Wanneer je bijvoorbeeld een dieet volgt om gezonder te leven, helpen dit soort apps daar enorm bij. Wat voor workout ik ook doe, met deze tracker ben ik er zeker van dat ieder detail wordt vastgelegd.

Smartphone connectiviteit

Gear Fit 2 Pro

De Samsung Health app voor op je smartphone komt van pas voor het bijhouden van mijn sportsessies en activiteiten. Let op dat je naast deze app ook de Samsung Gear Fit app op je telefoon installeert. Met deze app beheer je namelijk de instellingen van de tracker. Het was in het begin dus even zoeken in de App Store. Binnenkomende berichten van je smartphone verschijnen op de tracker, maar je kan via de Pro geen berichten terugsturen. Wanneer je gebeld wordt, neem je de oproep op via de tracker, maar het is niet mogelijk om vanaf je pols te bellen.

Zwemmen

Gear Fit 2 Pro

Een groot pluspunt van de Pro is dat de tracker ook je zwemsessies meet. Je stelt op de tracker de lengte van het zwembad in en selecteert vervolgens de de workout 'zwemmen.' Op die manier activeer je het waterslot waardoor de Fit 2 Pro van binnen droog blijft. De activity tracker meet hoe lang ik aan het zwemmen ben, hoeveel meter (in banen) ik al heb afgelegd en wat mijn slagtempo is. Ik zwem enorm graag dus ik vond dit een absolute meerwaarde van de Pro.

De Samsung Gear Fit 2 Pro doet precies wat een goede activity tracker moet doen. Het apparaatje activeert me om meer te bewegen, inzicht te krijgen in mijn trainingen en deze te analyseren, zelfs in het water. Het ontwerp van de Pro vond ik verbazingwekkend goed. Op het heldere rechthoekige scherm is het niet alleen gemakkelijk om mijn gegevens af te lezen, maar blijf ik me ook iedere keer verbazen over de kwaliteit. Het is jammer dat het installatieproces zo moeizaam verliep, maar verder is de Gear Fit 2 Pro absoluut een aanrader.

Beoordeling door klanten: 9,3 / 10 - 8.984 beoordelingen