Geschreven door Robyn

Specialisten review Apple Watch Series 6

Met de komst van Apple Watch Series 6 brengt Apple weer diverse nieuwe functies naar het slimme horloge. Apple Watch heeft nu een saturatiemeter waarmee je het zuurstofgehalte van je bloed meet. Ook nieuw is de always-on hoogtemeter, waarmee je altijd ziet hoe hoog jij je bevindt. Ik heb Apple Watch Series 6 getest en vertel je wat ik van het nieuwe horloge vind.

Apple Watch Series 6 40mm RED Aluminium RED Sportband

€ 20,- CoolblueTegoed
Optische hartslagsensor en ECG functie | Saturatiemeter | 32 GB opslag
429,-
  • Krijg inzicht in je conditie met de VO2 max meting, die de maximale zuurstofopname van je bloed meet.
  • Meet je hartslag met de elektrische hartslagsensor en maak hartfilmpjes met de elektrocardiogram functie (ECG).
  • Het always-on scherm is energiezuiniger en helderder, ook als de zon erop schijnt.
  • Om Apple Watch te installeren heb je Apple iPhone nodig. Daarna gebruik je verschillende functies ook zonder iPhone in de buurt.
  • Als je het horloge wil opladen via het stopcontact, gebruik je de thuislader van je smartphone of bestel er een thuislader bij.

Eerste indruk van Apple Watch Series 6

Apple Watch Series 6 uit de doos

Ik test de rode Apple Watch Series 6. Wat me direct opvalt als ik de doos openmaak, is de verpakking. Zelfs de handleiding is rood. Oog voor detail heeft Apple wel. Ook het hoesje om de horlogekast is rood. Met het rode horlogebandje eraan springt het horloge echt in het oog. Verder zit er in de doos een oplaadkabel van 1 meter lang. Een thuislader wordt niet bij Apple Watch meegeleverd.

Herkenbaar uiterlijk, nieuwe kleuren

Apple Watch Series 6 processor

Apple Watch Series 6 is beschikbaar in 5 kleuren. Naast de standaard kleuren Space Gray, zilver en goud is het horloge nu ook in (PRODUCT) RED en blauw beschikbaar. Verder is het uiterlijk grotendeels gelijk aan zijn voorganger Series 5. Aan de achterkant van de horlogekast zie ik extra sensoren. Met de komst van Apple Watch Series 6 zijn ook nieuwe bandjes uitgebracht. Je wisselt dus gerust het siliconen bandje om voor een nylon variant.

Nieuwe saturatiemeter

Apple Watch Series 6 saturatiemeter

De saturatiemeter is de grootste nieuwe functie van Apple Watch Series 6. Hiermee meet je het zuurstofgehalte in je bloed. Ik probeer de functie uit. Hiervoor leg ik m'n arm plat op een tafel of mijn schoot en houd ik 'm zo stil mogelijk. Alleen dan kan Apple Watch een goede meting maken. Na 15 seconden is de meting klaar. Mijn saturatiewaarde is 98 procent. Een saturatiewaarde van tussen de 95 procent en 99 procent is gemiddeld. Dat betekent dat ik een gezonde hoeveelheid zuurstof in m'n bloed heb.

Always-on hoogtemeter en snellere chip

Apple Watch Series 6 snelle chip

Een andere nieuwe functie van Apple Watch Series 6 is de always-on hoogtemeter. Hiermee zie ik op ieder moment hoe hoog of laag ik mij op dat moment bevind. Als ik thuis ben, is die informatie misschien niet heel belangrijk. Maar tijdens een wandeltocht is het fijn om te weten hoe hoog ik ben geklommen en hoe snel ik weer afdaal. Dankzij de nieuwe S6 SiP met 64‑bits dual‑core­processor laden al je apps 20 procent sneller dan op Apple Watch Series 5.

Helder always-on scherm

Apple Watch Series 6 helder scherm

Het scherm van Apple Watch Series 6 heeft de always-on functie die met Apple Watch Series 5 is geïntroduceerd. Ik draag Apple Watch Series 6 nu een week en wissel af en toe af met Apple Watch SE zonder always-on scherm. Ik mis het always-on scherm dan echt. Het is heel handig om altijd te zien hoe laat het is en of ik nog meldingen heb. Het scherm van Apple Watch Series 6 is ook een stuk helderder. Ook als de zon of een felle lamp erop schijnt, lees ik al mijn meldingen nog gemakkelijk af.

Review van vlogger Jasper

Onze vlogger Jasper heeft Apple Watch Series 6 getest en vertelt je wat híj vindt van het horloge in deze video.

€ 20,- CoolblueTegoed
429,-

Apple Watch Series 6 heeft een helderder always-on scherm, een snellere processor en een always-on hoogtemeter. Bovendien kies je uit verschillende nieuwe kleuren. Dit alles maakt Apple Watch Series 6 een waardige opvolger in de Apple Watch lijn. Heb je op dit moment Apple Watch Series 4 of ouder, dan is Apple Watch Series 6 een goede optie. Heb je Apple Watch Series 5, maar geen behoefte aan een helderder scherm en sneller horloge? Dan is een upgrade naar Series 6 voor jou niet nodig.

© 1999 - 2021 - Coolblue N.V.
Beoordeling door klanten: 9,1 / 10 - 15.418 beoordelingen