The website is in Dutch. Would you like to translate it to English?


Hoe werkt omruilen?

Ik wil mijn product retourneren Mijn product is kapot

Retourneer of ruil je product binnen de bedenktermijn van 30 dagen gratis!



null

Hoe ruil ik een product?

  1. Meld je omruiling aan via het online retourformulier en geef aan welk product je ervoor in de plaats wil.
  2. Gebruik een stevige verpakking om het product in te pakken. Print je verzendlabel uit die je via de mail hebt ontvangen en plak deze op de doos. Geen printer? Lees hieronder wat je moet doen.
  3. Geef je pakket af bij een postkantoor. Terugsturen is gratis!
  4. Na ontvangst, verzenden we dezelfde dag je nieuwe product. Liever geld terug? Lees hier hoe dat werkt.


Veelgestelde vragen over ruilen:

Mag ik mijn producten ruilen?
Mijn nieuwe product is goedkoper/duurder
Hoe werkt ruilen in de winkel?
Ik wil een groot of zwaar pakket ruilen.
Ik heb geen verzendlabels ontvangen of ik heb geen printer.
Ik heb me bedacht, mijn omruiling is niet meer nodig.

  1. Mag ik mijn producten ruilen?


    Stuur je product binnen 14 dagen na aanmelding naar ons op. Wij zorgen dat jij de dag nadat we jouw product in het magazijn hebben verwerkt, je nieuwe product in ontvangst kan nemen.
    Graag wel in originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk). Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen. Bijvoorbeeld: haal een pan uit de doos en bekijk hem van alle kanten, maar ga er niet mee koken.

    null

    Let op: na 30 dagen is het niet meer mogelijk om te retourneren of ruilen. Je hebt wel altijd twee jaar garantie op je product. Is je product binnen die twee jaar kapot? Lees hier meer over garantie en reparatie.


  2. Mijn nieuwe product is goedkoper/duurder

    Goedkopere optie gevonden die voldoet aan jouw wensen? Het restbedrag ontvang je binnen 3 dagen na ontvangst op je rekening.

    Kies je voor een upgrade en is je nieuwe product duurder? Je ontvangt van ons een betaalverzoek voor het restantbedrag. Na het ontvangen van je betaling sturen wij het product naar je op.


  3. Hoe werkt ruilen in de winkel?

    Neem je product mee naar één van onze winkels, onze specialisten helpen je daar met plezier een product te vinden dat wél bij je past. Je hoeft je product niet aan te melden via de website, maar het is wel goed om een ordernummer bij de hand te hebben.

    Weet je al voor welk product je het wilt omruilen? Reserveer je nieuwe product dan eerst op onze website. Dat doe je door het product te bestellen, en tijdens het afronden van je bestelling aan te geven dat je jouw product op wilt halen in de winkel. Je hoeft dan nog niets af te rekenen. We laten je dan meteen weten wanneer het nieuwe product in de winkel ligt.

    Helaas is het voor klanten die met BTW nummer (bijv. zakelijke klanten) bestellen niet mogelijk om producten om te ruilen in de winkel. Wat wél kan, is geld terug te vragen via het online retourformulier of via de accountmanager. Als er op vooruitbetaling is gekocht, wordt het bedrag teruggestort. Is er op rekening gekocht? Dan wordt er een creditfactuur aangemaakt.


  4. Ik wil een groot of zwaar pakket ruilen

    Is je product zwaarder dan 30 kilo en/of groter dan 175 x 78 x 55 centimeter? Dan komen we het product gratis bij je ophalen.

    Neem contact op met onze klantenservice zodat we gelijk een afspraak kunnen inplannen om je product om te ruilen. Koppel je apparaat alvast los en ontdoe het van vloeistoffen. Je hoeft je product niet in te pakken als de bezorgers de verpakking al hebben meegenomen. Bij het ophalen geldt dezelfde service als bij het leveren: Wij tillen je product ook gewoon weer uit je huis, zelfs van de 4e verdieping!

    Na het ophalen kan het tot 5 werkdagen duren voordat je product terug is bij Coolblue. Zodra jouw product terug bij ons is sturen we je nieuwe product op, daarvan krijg je de avond van te voren bericht.


  5. Ik heb geen verzendlabels ontvangen of ik heb geen printer

    Het ontvangen van je labels kan wat tijd kosten. Na het aanmelden van je retour, ontvang je tijdens openingstijden van de klantenservice binnen 1 uur een verzendlabel per mail. Heb je daarna nog steeds geen labels ontvangen? Neem alsjeblieft contact op met ons.

    Heb je geen printer? Schrijf het retournummer en het retouradres dan zelf op de doos. Gebruik hierbij als adres het antwoordnummer of het adres op de verzendlabel, verzending is dan ook gratis.


  6. Ik wil mijn product in de winkel retourneren

    Gezellig dat je langskomt! Je kan de locaties van onze winkels hier vinden. Voor het ruilen in de winkel hoef je je product niet meer online aan te melden, je hoeft dan ook niets uit te printen. Zorg wel even dat je het nieuwe product waar je je oude product voor om wilt ruilen reserveert door het te bestellen en naar de winkel te laten sturen - je hoeft nog niet te betalen tijdens het reserveren.

    Als je toch liever je geld terug wilt, kunnen we bedragen lager dan €30,- direct terugbetalen in de winkel, hoger dan dat krijg je teruggestort binnen 3 werkdagen.


  7. Ik heb me bedacht, mijn omruiling is niet meer nodig

    Fijn dat het probleem is opgelost voor je! Je hoeft je omruiling niet te annuleren. Je omruiling vervalt automatisch wanneer je je product niet binnen 14 dagen retour stuurt na het aanmelden.



Heb je een Tweedekans-product gekocht? Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden, je kunt deze gewoon binnen 30 dagen retourneren of ruilen.
Voor zakelijke retouren kun je het best direct contact opnemen met je accountmanager.


Wij raden je aan om je retour aan te melden via Mijn Coolblue, maar je kunt ook altijd het Europees modelformulier voor Herroeping gebruiken om binnen 30 dagen de koop te ontbinden.
Sommige producten kun je niet retourneren, bekijk de uitzonderingen.



Product retourneren

© 1999 - 2018 - Coolblue N.V.
Beoordeling door klanten: 9,1 / 10 - 12.949 beoordelingen