Duur en status van reparatie
Hoe lang duurt een reparatie?
Gemiddeld duurt een reparatie 2 à 3 weken. Let op: dit verschilt per product en probleem. Het oplossen van een software probleem duurt bijvoorbeeld korter dan het vervangen van kapotte onderdelen. Je kunt de status van je reparatie ook volgen via Mijn Coolblue.
Wat als mijn reparatie lang duurt?
Het kan zijn dat je reparatie langer duurt dan normaal, bijvoorbeeld bij een tekort aan onderdelen bij de reparateur. In dat geval kun je altijd je product kosteloos terugkrijgen. Dit kun je doen door contact op te nemen met onze klantenservice.
Wat is de status van mijn reparatie?
Je kan de status van je reparatie volgen via Mijn Coolblue.
Is de reparatiestatus niet zichtbaar?
Het kan zo zijn dat je met het verkeerde Mijn Coolblue account bent ingelogd. Log dan in met het email adres waarmee je oorspronkelijk je product hebt aangeschaft. Op dit email adres houden wij je ook op de hoogte.
- Product nog steeds bij de reparateur? Niet alle reparateurs bieden tussentijds informatie over de status van je product. Geen zorgen, als je product is gerepareerd, krijg je meteen van ons een mail.
- Monteur nog steeds niet gebeld? Het kan 3 werkdagen duren voordat er contact met je wordt opgenomen.
Waarom krijg ik een prijsopgave?
Je krijgt een prijsopgave per mail toegestuurd als de reparateur vastgesteld heeft dat het defect is ontstaan door gebruikersschade, of wanneer de garantie verlopen is. Je kunt kiezen uit 3 opties:
- Je gaat akkoord met de prijsopgave. Het product wordt dan gerepareerd.
- Je gaat niet akkoord met de prijsopgave, maar wilt wel je product terug. Je betaalt dan € 39,95 aan onderzoekskosten en krijgt je product terug.
- Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt je product niet meer terug. Je betaalt dan geen onderzoekskosten en je product wordt milieuvriendelijk vernietigd.
Geef binnen 14 dagen je keuze aan ons door.
Hoe vaak krijg ik een update over mijn reparatie?
Je krijgt regelmatig updates over de status van je reparatie via Mijn Coolblue.
Waarom heb ik een nieuw product of shoptegoed ontvangen?
- Je krijgt een nieuw product als de reparatie meer kost dan dat het product waard is.
- Shoptegoed ontvang je als je product niet meer in het assortiment zit of tijdelijk uitverkocht is. Je kan je shoptegoed gebruiken door de klantenservice te bellen.
Wil je contact opnemen?
Stel je vraag aan onze digitale assistent en hij koppelt je aan de juiste specialist.