Stappen in reparatieproces
Wat moet ik doen om mijn product te laten repareren?
- Meld je reparatie aan via het online retourformulier.
- Bereid je product voor op de terugreis:
- Pak het goed en stevig in. Dit hoeft niet in de originele verpakking.
- Verwijder waar nodig je data en account.
- Print je verzendlabel uit en plak die op de buitenste doos. Het verzendlabel vind je in de mail die wij je hebben gestuurd. Geen printer? Laat de barcode in het verzendlabel scannen vanaf je smartphone bij een bpost punt in de buurt. Let op: dit is niet mogelijk als je wil retourneren via een pakjesautomaat.
- Stuur het pakje gratis terug via:
- een bpost punt of pakjesautomaat bij jou in de buurt;
- één van onze winkels.
- Leun achterover en houd de status in de gaten via Mijn Coolblue.
Kan ik mijn product ook in de winkel afgeven?
Ja, je product kun je ook in één van onze winkels afgeven. Wij zorgen ervoor dat je product gerepareerd wordt. In dat geval hoef je je retour niet van tevoren aan te melden en niets uit te printen.
Uiteraard kan je je pakketje ook altijd terugsturen via een bpost punt of pakjesautomaat.
Wie repareert mijn product?
We repareren zelf Apple-, Samsung- en Huawei- smartphones en tablets in één van onze winkels.
Voor andere producten werken we samen met externe reparateurs. Grote producten (zoals witgoed en grotere TV’s) worden in de meeste gevallen bij jou thuis gerepareerd.
Je reparatie meld je gemakkelijk en snel zelf aan via het online retourformulier.
Repareren jullie mijn product thuis of moet ik het opsturen?
Dit ligt aan het specifieke product. We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.
- Bij veruit de meeste producten vragen we je om het product zelf naar ons toe te sturen. Pak het product in en stuur deze via een bpost-punt of pakjesautomaat bij jou in de buurt of via één van onze winkels gratis naar ons toe.
- Bij grote producten zoals witgoed komt er in de meeste gevallen een monteur langs, zodat je toestel niet verplaatst hoeft te worden.
Wil je weten of er voor jouw product een monteur langskomt?
Dit laten we je altijd per mail weten nadat je product is aangemeld. Daarnaast kan je op de productpagina van je product onder ‘specificaties’ vinden wat voor type garantie je hebt. Staat er ‘On-site service’? Dan komt er een monteur bij je langs.
Je reparatie meld je gemakkelijk en snel zelf aan via het online retourformulier.
Worden mijn bestanden verwijderd bij reparatie?
Ja. We vragen je daarom of je een back-up wilt maken van je gegevens, je account te ontkoppelen en waar mogelijk je product terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Lees hier hoe je dat doet.
Wie houdt mij op de hoogte over mijn reparatie? Coolblue of de reparateur?
Wij houden je altijd op de hoogte over je reparatie. Kijk hiervoor op Mijn Coolblue en houd je mail in de gaten. Als er een monteur langskomt voor je reparatie, zal hij ook contact met je opnemen.
Wil je weten of er voor jouw product een monteur langskomt?
Dit laten we je altijd per mail weten nadat je product is aangemeld. Daarnaast kan je op de productpagina van je product onder ‘specificaties’ vinden wat voor type garantie je hebt. Staat er ‘On-site service’? Dan komt er een monteur bij je langs.
Hoe meld ik online mijn reparatie aan?
Dit doe je gemakkelijk en snel via het online retourformulier.
Staat je product niet tussen de bestellingen?
Het kan zo zijn dat je met het verkeerde Mijn Coolblue account bent ingelogd. Login met het email adres waarmee je oorspronkelijk je product hebt aangeschaft.
Wil je contact opnemen?
Stel je vraag aan onze digitale assistent en hij koppelt je aan de juiste specialist.