The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Veelgestelde vragen over garantie en reparatie

Terug naar de klantenservice
Reparatie aanmelden

Als je product niet meer goed werkt door hoe jij het gebruikt hebt. Bijvoorbeeld als je koffie over je laptop morst, waardoor je een zwart scherm krijgt. Als je gebruikersschade wilt laten repareren, moet je hiervoor betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kan jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.

Je reparatie meld je gemakkelijk en snel aan via het online retourformulier.


Zowel binnen als buiten de fabrieksgarantie kan je bij ons terecht voor je reparatie. Binnen de fabrieksgarantie is dit gratis, daarna moet je voor de reparatie betalen.

  • Is je product binnen de 30 dagen na aankoop al defect? Dan kan je ervoor kiezen om je geld terug te krijgen of je product om te ruilen voor een nieuw product.
  • Is je product na 30 dagen defect bij normaal gebruik en binnen de garantieperiode? Dan is dit een fabricagefout en is de reparatie volledig kosteloos.
  • Ook buiten de fabrieksgarantie kan je bij ons terecht. Hiervoor moet je wel betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kan jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.

De reparatie meld je gemakkelijk en snel zelf aan via het online retourformulier.


Als je product binnen de garantieperiode kapot gaat en het om een fabricagefout gaat, is de reparatie helemaal gratis. Ook wanneer het defect door eigen schuld komt, kunnen we je helpen met de reparatie. Hiervoor moet je wel betalen. We kunnen van tevoren niet aangeven hoe hoog de kosten zijn. We onderzoeken eerst je product, maken een prijsopgave en wachten op jouw beslissing voordat we aan de reparatie beginnen.

De reparatie meld je gemakkelijk en snel aan via het online retourformulier.


Dit ligt aan het specifieke product. We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.

  • Bij veruit de meeste producten vragen we je om het product zelf naar ons toe te sturen. Pak het product in en stuur deze via een bpost-punt of pakjesautomaat bij jou in de buurt of via één van onze winkels gratis naar ons toe.
  • Bij grote producten zoals witgoed komt er in de meeste gevallen een monteur langs, zodat je toestel niet verplaatst hoeft te worden.

Wil je weten of er voor jouw product een monteur langskomt? Dit laten we je altijd per mail weten nadat je product is aangemeld. Daarnaast kan je op de productpagina van je product onder ‘specificaties’ vinden wat voor type garantie je hebt. Staat er ‘On-site service’? Dan komt er een monteur bij je langs.


Ja, vanaf 27 maart kan je op afspraak je product laten repareren. Je hoeft je reparatie niet van tevoren aan te melden en niets uit te printen. We proberen eerst zelf een oplossing te vinden voor het defect en als dat niet lukt, zorgen we ervoor dat je product ter reparatie wordt gestuurd.

Uiteraard kan je je pakketje ook altijd terugsturen via een bpost-punt of pakjesautomaat.


Ja, vanaf 27 maart kan je op afspraak je product aanmelden voor retour of reparatie in de winkel. Voor het repareren van je Apple producten maak je hier een afspraak.


Dat verschilt per product en probleem. Bijvoorbeeld het oplossen van software problemen duurt relatief kort, terwijl het vervangen van kapotte onderdelen vaak wat langer zal duren.

We sturen je in ieder geval één keer per week een update over je reparatie. Je kunt de status van je reparatie ook volgen via Mijn Coolblue.

__Product nog steeds bij de reparateur? __ Niet alle reparateurs bieden tussentijds informatie over de status van je product. Geen zorgen, als je product is gerepareerd, krijg je direct van ons een mail.

__Geen mail ontvangen? __ Het kan zo zijn dat je je product oorspronkelijk met een ander email adres hebt besteld. Op dit email adres houden wij je ook op de hoogte.


Dit doe je gemakkelijk en snel via het online retourformulier.

Staat je product niet tussen de bestellingen? Het kan zo zijn dat je met het verkeerde Mijn Coolblue account bent ingelogd. Login met het email adres waarmee je oorspronkelijk je product hebt aangeschaft.


We repareren zelf Apple-, Samsung- en Huawei- smartphones en tablets in één van onze winkels.

Voor andere producten werken we samen met externe reparateurs. Grote producten (zoals witgoed en grotere TV’s) worden in de meeste gevallen bij jou thuis gerepareerd.


Je krijgt op alle producten minimaal 2 jaar garantie op fabricagefouten. Je product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 2 jaar niet stuk mogen gaan.

Het garantietype geeft daarbij aan hoe je product wordt gerepareerd. We hebben 2 soorten garanties:

  • Carry in. We vragen jou om je defecte product naar ons te sturen. Vervolgens wordt het product gerepareerd bij de reparatiedienst die de fabrikant heeft aangewezen.
  • On-site service. Voor grote producten komt de reparatiedienst van de fabrikant bij jou thuis langs om het product te repareren.

Het garantietype staat aangegeven op de productpagina tussen de specificaties van je product.

Wil je jouw product retour sturen of laten repareren? Dat kan gemakkelijk en snel aan via het online retourformulier.



© 1999 - 2021 - Coolblue N.V.
Beoordeling door klanten: 9,1 / 10 - 15.418 beoordelingen