Verzekering afsluiten en dekking
Hoe kan ik mijn product verzekeren?
Op de productpagina vind je welke Zekerheidspakketten we aanbieden voor jouw product. In je winkelmandje kan je er vervolgens één kiezen. Je koopt een Zekerheidspakket altijd tegelijk met het product dat je wilt verzekeren. In de winkel kunnen we jouw product binnen 30 dagen alsnog verzekeren. Het kan dan zijn dat je een nieuw product krijgt. Na 30 dagen en voor grote producten (zoals wasmachines en grote televisies) is het helaas niet mogelijk.
Wat zijn de algemene voorwaarden van mijn verzekering?
Je vindt de algemene voorwaarden op de productpagina van het product. Heb je de verzekering al afgesloten? Dan vind je de algemene voorwaarden ook in de e-mail die je van ons ontvangt bij het afsluiten van de verzekering.
Uit welke verzekeringen kan ik kiezen?
Op de productpagina van het door jou gekozen product vind je alle verzekeringen die we daarvoor aanbieden.
Waarvoor ben ik verzekerd met een Zekerheidspakket?
Hieronder vind je een overzicht van de belangrijkste onderdelen die worden vergoed. In de algemene voorwaarden vind je een compleet overzicht. Je kunt deze vinden op de productpagina van het product. Heb je de verzekering al afgesloten? Dan vind je de algemene voorwaarden ook in de e-mail die je van ons ontvangt bij het afsluiten van de verzekering.
Val- en stootschade
Laat je jouw product per ongeluk vallen of stoot je het ergens tegenaan? Wij zorgen ervoor dat 'ie gemaakt wordt. Heeft je toestel krassen en deuken, maar werkt 'ie goed? Dan valt deze schade niet onder de verzekering.
Waterschade
Waterschade ontstaat door contact met vocht, zoals regen of een glas water. Je bent verzekerd voor alle soorten waterschade.
Fabrieksfouten buiten garantie
Nadat je standaard garantie afloopt, is je product nog steeds verzekerd voor fabrieksfouten. Daarnaast krijg je dekking voor schade die niet valt onder de standaard garantie.
Diefstal
Is je product gestolen en heb je een verzekering met diefstaldekking? Je ontvangt dan van ons Coolblue Tegoed, zodat je een nieuw product kunt uitkiezen.
Indien je de verzekering voor 8 mei 2025 hebt afgesloten, betaal je een eigen risico. Indien je de verzekering na deze datum hebt afgesloten, betaal je dit niet.
Waarvoor ben ik niet verzekerd?
Je bent niet verzekerd voor onder andere:
- Schade die je bewust veroorzaakt
- Schade die geen invloed heeft op de werking (zoals krassen)
- Schade door grove nalatigheid
Alle uitsluitingen inzien? Bekijk dan de algemene voorwaarden.
Komt de garantie van de verzekering bovenop de standaard garantie van 2 jaar?
Je krijgt bij ons standaard 2 jaar garantie op je aankoop. Met een verzekering kun je dit verlengen en heb je bovendien al direct de eerste 2 jaar extra dekking. Stel dat je je premie 3 jaar vooruitbetaalt, dan heb je naast de standaard 2 jaar nog 1 jaar extra garantie. Daarnaast ben je met een verzekering gedurende de hele looptijd ook verzekerd voor schade die niet onder garantie valt, zoals ongelukjes, waterschade of val- en stootschade.
Betaal ik een eigen risico?
Heb je je verzekering afgesloten voor 8 mei 2025? Dan betaal je een eigen risico.
Heb je de verzekering afgesloten op of na 8 mei 2025? Dan betaal je geen eigen risico.
Dekt de verzekering ook schade in het buitenland?
Ja, ook schade die ontstaat in het buitenland wordt gedekt door de verzekering. Let wel op dat je altijd eerst de schade bij ons meldt.
Bekijk voor een compleet overzicht van wat wel en niet verzekerd is altijd de IPID (verzekeringskaart) of de algemene voorwaarden van je verzekering.
Wil je contact opnemen?
Stel je vraag aan onze digitale assistent en hij koppelt je aan de juiste specialist.