Voor 23:59 uur besteld, morgen gratis bezorgd
Voor 23:59 uur besteld, morgen gratis bezorgd
ZakelijkWinkelsKlantenservice
Terug naar de klantenservice

Melden van schade of diefstal

Wat moet ik doen als mijn verzekerde product schade heeft?

Wat je moet doen, hangt af van de grootte van je product.

Kleine producten
Is je product lichter dan 30 kilo en/of kleiner dan 175 x 78 x 55 cm? Dan kun je het product op 3 manieren aanmelden:

Grote producten
Is je product zwaarder dan 30 kilo en/of groter dan 175 x 78 x 55 cm? Dan gaat het als volgt:

  • Meld je product aan via het online retourformulier.
  • Binnen 24 uur neemt de fabrikant contact met je op om een afspraak te maken. De reparatie gebeurt dan bij jou thuis.
  • Moet je product worden opgehaald voor reparatie? Dan komen onze bezorgers het de volgende werkdag bij je ophalen. Je krijgt hierover een mail of telefoontje.
  • Wil je de ophaaldag veranderen? Dat kan ook, via mail of telefoon.

Wil je precies weten wat er onder de verzekering valt?
Bekijk dan altijd de verzekeringskaart (IPID) of de algemene voorwaarden van je verzekering.

Heeft dit je geholpen?

Wat keert de verzekering uit bij schade of reparatie?

Als je product gerepareerd wordt, worden de kosten hiervan vergoed door de verzekering. Heb je de verzekering afgesloten voor 8 mei 2025 dan betaal je nog wel een eigen risico.

Is reparatie niet meer mogelijk, of zijn de kosten daarvoor te hoog ten opzichte van een vervangend product? Dan ontvang je indien je de verzekering voor 8 mei 2025 hebt afgesloten, de huidige prijs van hetzelfde of gelijkwaardig vervangend product in Coolblue-tegoed, met aftrek van je eigen risico.

Wanneer je na 8 mei 2025 de verzekering hebt afgesloten, krijg je maximaal de aankoopprijs van het product terug. Je betaalt dan geen eigen risico.

Met het shoptegoed kun je daarna zelf een nieuw product uitzoeken.

Bekijk voor een compleet overzicht altijd de IPID (verzekeringskaart) of de algemene voorwaarden van je verzekering.

Heeft dit je geholpen?

Wat betekent vervangingswaarde?

Het bedrag dat je in Coolblue shoptegoed ontvangt, is gelijk aan de hoogte van de prijs van jouw verzekerde product op het moment dat je een claim doet - verminderd met je eigen risico. Dat wil zeggen dat je hetzelfde product als dat je gekocht hebt, opnieuw zou kunnen kopen met een bijbetaling van je eigen risico. Mochten we jouw product niet meer verkopen, dan kijken we een vergelijkbaar product en hanteren we de prijs daarvan voor de bepaling van de hoogte van je Coolblue tegoed.

Let op: bij de ERGO Grote Huishoudtoestellen-verzekering ontvang je, indien reparatie niet meer mogelijk is of indien de kosten daarvoor disproportioneel hoog zijn, de originele aanschafprijs waarvoor je het product hebt gekocht in Coolblue-tegoed. Er geldt geen eigen risico.

Bekijk voor een compleet overzicht altijd de IPID (verzekeringskaart) of de algemene voorwaarden van je ERGO verzekering.

Heeft dit je geholpen?

Hoe hoog is mijn eigen risico?

In alle afhandelingen van schade en of diefstal is er sprake van een eigen risico, dat nooit minder dan € 15,- en nooit meer dan € 300,- is.

  • Bij de ERGO Mobiele Apparatuurverzekering exclusief diefstal geldt een eigen risico van 10% van de aankoopwaarde van je verzekerde product.
  • Bij de ERGO Mobiele Apparatuurverzekering inclusief diefstal geldt voor schade een eigen risico van 10% van de aankoopwaarde; voor diefstal geldt een eigen risico van 20% van de aanschafwaarde. Bij totaalverlies, als reparatie niet mogelijk is, of de kosten daarvoor disproportioneel hoog zijn ten opzichte van een vervangend product, is er ook sprake van een eigen risico van 10% van de aanschafwaarde.
  • Bij de ERGO Apparatuurverzekering, geldt zowel voor diefstal als schade een eigen risico van 10% van de aankoopwaarde.
  • Bij de ERGO Grote Huishoudtoestellen-verzekering, geldt géén eigen risico.

Bekijk voor een compleet overzicht over het eigen risico altijd de IPID (verzekeringskaart) of de algemene voorwaarden van je ERGO verzekering.

Heeft dit je geholpen?

Wat moet ik doen als mijn verzekerde product gestolen is?

Bij diefstal is het belangrijk om zo snel mogelijk deze 3 dingen te doen:

  1. Doe binnen 48 uur aangifte bij de politie.
  2. Bel als het om je telefoon gaat je provider om je simkaart te blokkeren.
  3. Stuur een mail naar diefstal@coolblue.be met:
  • je proces-verbaal (zorg ervoor dat je het serienummer óf IMEI-nummer van je gestolen product in je proces-verbaal zet. Dit nummer vind je terug op je polisblad);
  • het polisnummer op je polisblad;
  • het ordernummer van je aankoop. Die vind je bij Mijn bestellingen in je Mijn Coolblue-account, of in je orderbevestiging.

Na je melding krijg je een e-mail met shoptegoed. Daarmee kun je meteen een nieuw product kiezen. De verzekering van je oude product stopt.

Heb je je verzekering afgesloten voor 8 mei 2025? Dan krijg je shoptegoed ter waarde van wat je oude product waard was op dat moment, min je eigen risico.
Heb je de verzekering afgesloten op of na 8 mei 2025? Dan krijg je shoptegoed tot maximaal het bedrag dat je voor je oude product hebt betaald.

Heeft dit je geholpen?

Hoe werkt het als mijn verzekerde product gerepareerd wordt?
  • Je product wordt gerepareerd als de kosten van de reparatie lager zijn dan de vervangingswaarde. We sturen je per mail een betaalverzoek voor de reparatiekosten, ter hoogte van het eigen risico dat hoort bij jouw polis.
  • Hierna wordt je product gerepareerd en sturen we het terug naar jou of naar de winkel. In de meeste gevallen heb je je product binnen de 2 weken gerepareerd terug.
  • Wanneer de schade binnen de standaard garantietermijn van 2 jaar valt, hoef je natuurlijk geen eigen risico te betalen.

Bekijk voor een compleet overzicht over reparaties altijd de IPID (verzekeringskaart) of de algemene voorwaarden van je ERGO verzekering.

Heeft dit je geholpen?

Wat keert de verzekering uit bij diefstal?

Is je product gestolen? Dan ontvang je de huidige prijs van hetzelfde of een gelijkwaardig vervangend product in Coolblue-tegoed, met aftrek van je eigen risico. Je krijgt dus altijd de waarde terug die nodig is om hetzelfde product opnieuw te kunnen kopen. Je kunt daarna zelf een nieuw product uitzoeken. Neem contact op met onze Klantenservice om het product te bestellen, alleen onze klantenservice kan shoptegoed voor je toepassen.

Let op: bij de ERGO Grote Huishoudtoestellen-verzekering is diefstal niet gedekt.

Bekijk voor een compleet overzicht altijd de IPID (verzekeringskaart) of de algemene voorwaarden van je ERGO verzekering.

Heeft dit je geholpen?

Wat gebeurt er nadat ik schade heb gemeld aan mijn verzekerde product?

Wanneer we je product hebben ontvangen, sturen we het door naar de reparateur. Die bepaalt de kosten voor de reparatie. Hierna nemen wij contact op met onze verzekeraar. Dit hoef je dus niet zelf te doen. Er zijn meerdere mogelijke uitkomsten:

  1. Je product wordt gerepareerd. Je krijgt je product na de reparatie terug.
  2. Je product kan niet gerepareerd worden. Je krijgt dan shoptegoed waarmee je een nieuw product kunt uitzoeken op de website.
  3. De schade aan je product valt niet onder de dekking van je verzekeraar. Jij bepaalt dan of je 'm alsnog wil laten repareren. De kosten zijn dan namelijk voor jouw rekening.

Bekijk voor een compleet overzicht over schade melden altijd de IPID (verzekeringskaart) of de algemene voorwaarden van je verzekering.

Heeft dit je geholpen?

Wil je contact opnemen?

Stel je vraag aan onze digitale assistent en hij koppelt je aan de juiste specialist.

Neem contact met ons op

alles voor een glimlach

Voor 23:59 uur besteld, morgen gratis bezorgd
Product specialist bij Coolblue

Heb je een vraag?

Vind je antwoord snel en makkelijk op onze klantenservice pagina.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Ontvang de beste aanbiedingen en persoonlijk advies.

Betalen met BancontactBetalen met MasterCardBetalen met VisaBetalen met ApplePayBetalen met PayPalWebShop TrustmarkWebshop Trustmark en klantreviewsVerzending en bezorging met bPostTrustprofile van CoolblueBest Retail Hi-Fi Electro Brand 2024

  • Algemene voorwaarden
  • Privacy
  • Cookies
  • Français (FR)
  • English (EN)
© 1999 - 2025 - Coolblue België N.V. - 0867.686.774