The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Melden van schade of diefstal

Terug naar de klantenservice

Let op: vanaf 19 augustus is het mogelijk om een verzekering af te sluiten.

Meld je defecte product aan in één van onze winkels, via onze Klantenservice of online in op Mijn Coolblue.

Is het product zwaarder dan 30 kilogram en/of groter dan 175 x 78 x 55 centimeter?

  • Meld je retour aan, dan zorgen we dat er een reparatie-afspraak wordt gemaakt.
  • Binnen 24 uur na je melding, maakt de fabrikant een afspraak met je om jouw product bij je thuis te repareren.
  • Bij een ophaling komen de bezorgers de volgende werkdag je product ophalen. Je wordt hiervan per mail of telefoon op de hoogte gesteld.
  • Ophaaldag wijzigen? Ook dit regel je per mail of telefoon.

Let op: vanaf 19 augustus is het mogelijk om een verzekering af te sluiten.

In het geval dat de schade gerepareerd kan worden, worden de reparatiekosten vergoed door de verzekering. Jij hoeft alleen je eigen risico te betalen.

Is reparatie niet meer mogelijk, of zijn de kosten daarvoor disproportioneel hoog ten opzichte van een vervangend product? Dan ontvang je de huidige prijs van hetzelfde of gelijkwaardig vervangend product in Coolblue-tegoed, met aftrek van je eigen risico. Je kunt daarna zelf een nieuw product uitzoeken. Neem contact op met onze Klantenservice om het product te bestellen, alleen onze klantenservice kan shoptegoed voor je toepassen.


Let op: vanaf 19 augustus is het mogelijk om een verzekering af te sluiten.

Als de kosten van de reparatie hoger zijn dan de vervangingswaarde, krijg je de vervangingswaarde in de vorm van shoptegoed. Wanneer de schade niet binnen de standaard garantietermijn valt, gaat hier je eigen risico nog van af. Dat verrekenen wij voor je. In dat geval vervalt de verzekering van je oude product en wordt deze dus beëindigd.

Vervolgens kun je een nieuw product uitzoeken op de website. Neem contact op met onze Klantenservice om het product te bestellen, alleen onze klantenservice kan shoptegoed voor je toepassen. Wanneer je de verzekering maandelijks betaalt, is de minimale looptijd van je verzekering 12 maanden. Als je binnen het eerste jaar van je verzekering shoptegoed hebt gekregen van Coolblue, wordt daar het restbedrag voor de verzekering op in mindering gebracht.


Let op: vanaf 19 augustus is het mogelijk om een verzekering af te sluiten.

In alle afhandelingen van schade en of diefstal is er sprake van een eigen risico, dat nooit minder dan € 15,- en nooit meer dan € 300,- is.

Bij het Coolblue Zekerheidspakket Schade voor mobiele apparaten geldt een eigen risico van 10% van de aankoopwaarde van je verzekerde product.

Bij het Coolblue Zekerheidspakket Schade + Diefstal voor mobiele apparaten geldt voor schade een eigen risico van 10% van de aankoopwaarde; voor diefstal geldt een eigen risico van 20% van de aanschafwaarde. Bij totaalverlies, als reparatie niet mogelijk is, of de kosten daarvoor disproportioneel hoog zijn ten opzichte van een vervangend product, is er ook sprake van een eigen risico van 10% van de aanschafwaarde.

Bij het Coolblue Zekerheidspakket voor alle apparaten behalve mobiele apparaten, geldt zowel voor diefstal als schade een eigen risico van 10% van de aankoopwaarde.


Let op: vanaf 19 augustus is het mogelijk om een verzekering af te sluiten.

Wanneer we jouw product hebben ontvangen, sturen wij het door naar een reparateur om te kijken wat het kost om het product te repareren. Hierna nemen wij contact op met onze verzekeraar. Dit hoef je dus niet zelf te doen. Er zijn meerdere mogelijke uitkomsten:

  1. Je product wordt gerepareerd. Je krijgt na reparatie je product weer terug.
  2. Je product kan niet gerepareerd worden. Je krijgt dan shoptegoed waarmee je een nieuw product kunt uitzoeken op de website.
  3. De schade aan je product valt niet onder de dekking van je verzekering en je we gaan in overleg of je alsnog wil dat het door ons gerepareerd wordt, waarbij de kosten voor eigen rekening zijn.

Let op: vanaf 19 augustus is het mogelijk om een verzekering af te sluiten.

Wanneer je product gerepareerd wordt ontvang je per mail een betaalverzoek voor de reparatiekosten, ter hoogte van het eigen risico dat hoort bij jouw polis. Je product wordt gerepareerd als de kosten van de reparatie lager zijn dan de vervangingswaarde.

Na betaling van je eigen risico wordt je product gerepareerd en sturen we het terug naar jou of naar de winkel. In de meeste gevallen heb je je product binnen 2 weken gerepareerd terug. Wanneer de schade binnen de standaard garantietermijn van 2 jaar valt, hoef je natuurlijk geen eigen risico te betalen.


Let op: vanaf 19 augustus is het mogelijk om een verzekering af te sluiten.

Doe in geval van diefstal altijd binnen 24 uur aangifte bij de politie. Gaat het om je mobiele telefoon? Bel dan ook je provider om de simkaart te laten blokkeren. Na het invullen van het schadeformulier krijg je een mail van Coolblue met daarin shoptegoed ter waarde van de vervangingswaarde van je product. Hier wordt nog wel je eigen risico op in mindering gebracht. Zo kun je meteen een nieuw product uitzoeken. In dat geval vervalt de verzekering van je oude product en wordt de verzekering dus beëindigd.


Let op: vanaf 19 augustus is het mogelijk om een verzekering af te sluiten.

Is je product gestolen? Dan ontvang je de huidige prijs van hetzelfde of een gelijkwaardig vervangend product in Coolblue-tegoed, met aftrek van je eigen risico. Je krijgt dus altijd de waarde terug die nodig is om hetzelfde product opnieuw te kunnen kopen. Je kunt daarna zelf een nieuw product uitzoeken. Neem contact op met onze Klantenservice om het product te bestellen, alleen onze klantenservice kan shoptegoed voor je toepassen.


Let op: vanaf 19 augustus is het mogelijk om een verzekering af te sluiten.

Het bedrag dat je in Coolblue shoptegoed ontvangt, is gelijk aan de hoogte van de prijs van jouw verzekerde product op het moment dat je een claim doet - verminderd met je eigen risico. Dat wil zeggen dat je hetzelfde product als dat je gekocht hebt, opnieuw zou kunnen kopen met een bijbetaling van je eigen risico. Mochten we jouw product niet meer verkopen, dan kijken we een vergelijkbaar product en hanteren we de prijs daarvan voor de bepaling van de hoogte van je Coolblue tegoed.



© 1999 - 2019 - Coolblue N.V.
Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 7.254 beoordelingen