The website is in Dutch. Would you rather see it in English?



Oei, dat is niet de bedoeling. Meld dit bij onze klantenservice. We staan 7 dagen per week voor je klaar en zorgen dat je zo snel mogelijk de juiste bestelling in huis hebt.


Vul binnen de 30 dagen het online retourformulier in en geef duidelijk aan welk onderdeel er mist. Vergeet niet bij aanmelding het serienummer toe te voegen. Geef ook aan welke van deze 2 oplossingen je wilt:

  • Het ontbrekende onderdeel naleveren. In de meeste gevallen heb je het ontbrekende onderdeel binnen de 2 weken in huis. Als we het onderdeel niet na kunnen leveren, nemen we contact met je op en ruilen we het product alsnog voor je om.

  • Een nieuw product. Je hebt je nieuwe product dan een dag nadat we je retourzending hebben ontvangen in huis.


Wat vervelend! We raden je aan om de gebruikershandleiding nogmaals te bekijken. Misschien kan je het probleem zelf al oplossen, zodat je toch meteen gebruik kan maken van je product en het niet hoeft te retourneren. De handleiding vind je voor veel producten op de productpagina. Die kan je vinden door bij Mijn bestellingen in je Mijn Coolblue-account op het product te klikken.

Werkt je aankoop echt niet? Meld dan binnen de 30 dagen je product aan voor retour via het online retourformulier of ga naar één van onze winkels. Je kan kiezen of je je geld terug wilt of dat je een nieuw product wilt ontvangen. Je helpt ons door aan te geven wat er precies defect is aan het product, zodat wij ons assortiment kunnen verbeteren.


Bekijk makkelijk de status van je bestelling in Mijn Coolblue. Hier vind je ook een link naar je Track & Trace. Je kan je de Track & Trace code ook vinden in je verzendbevestigingsmail.

Heb je een verzendbevestiging ontvangen, maar klopt je Track & Trace code niet? Deze werkt vaak pas op de dag van aflevering. Werkt je code dan nog steeds niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.


Leveringsadres van lopende bestelling Zodra je jouw bestelling hebt geplaatst, kan je zelf het bezorgadres van die bestelling niet meer aanpassen. Hoe je jouw adres nog wel kan wijzigen, hangt af van de bezorgdienst die jouw pakketje bezorgt.

  1. Levering door bPost Ontving je al een e-mail waarin staat dat je pakje met bpost wordt verstuurd? Dan is het jammer genoeg te laat om je adres te wijzigen. Je kan er nog wel last-minute voor kiezen om je pakje te laten leveren in een bpost-punt of pakjesautomaat in plaats van op een fout adres. Dit doe je door je leveringsvoorkeuren aan te passen in je bpost-account of via de My bpost-app. Let op: dit trucje kan je enkel toepassen als de postbode nog niet op zijn ronde is vertrokken.

  2. Levering door Coolblue Neem contact op met onze klantenservice om je adres te wijzigen. Als jouw bestelling al ver in het bezorgproces zit, moet het bezorgmoment mogelijk ook aangepast worden bij een adreswijziging.

Leveringsadres in account Ben je bijvoorbeeld verhuisd en wil je het leveringsadres in je account wijzigen? Dat kan! Ga in je naar het kopje 'gegevens'. Hier pas je jouw bezorg- en factuuradres eenvoudig aan. Coolblue-account naar het kopje 'gegevens'. Hier pas je jouw leverings- en factuuradres eenvoudig aan.


Controleer het volgende:

1. De Track & Trace code van de bestelling
Je vindt deze in Mijn Coolblue of in je verzendbevestiging. Controleer via deze link of de tijdvakindicatie van de levering is verschoven.

2. Het afleveradres
Klopt het afleveradres dat je hebt ingevuld? Controleer ook je postcode.

3. De brievenbus
Heb je een ‘niet thuis’-bericht ontvangen? Dan is het pakje bij de buren geleverd of de bezorger heeft een nieuw moment van levering ingepland.

Klopt dit allemaal? Wacht dan nog even af, meestal wordt een vertraagd pakje de volgende dag geleverd. Heb je 5 dagen na je oorspronkelijke afleverdag je pakje nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op.


Levering via bpost
Heb je een bpost account? Dan kan je zelf je leveringsvoorkeuren doorgeven voor wanneer je niet thuis bent. Dan levert bpost je pakje waar jij dat wil. Heb je geen bpost account, dan maakt de postbode zelf de keuze: bij je buur, op een veilige plaats of in een bpost afhaalpunt. Je ontvangt een e-mail van bpost en een briefje in je bus met de locatie van je pakje.

Levering via PostNL
De bezorger geeft je pakje af bij de buren. Als dat niet lukt, komt hij de volgende dag (behalve op zondag) nog een keer. Je kunt ook zelf een ander bezorgmoment kiezen via PostNL.be.

Levering door CoolblueBezorgt
We bellen je om zeker te weten dat je écht niet thuis bent. En om te vragen of we je bestelling bij je buren mogen bezorgen. Zo niet, dan nemen we je bestelling weer mee en krijg je een mail van ons waarmee je een nieuw bezorgmoment kan kiezen.


Dat lossen we natuurlijk voor je op. Vul binnen de 30 dagen het online retourformulier in. Je kan hierop aangeven dat je een vervangend product wilt. Retourneren in één van onze winkels kan ook. Geef duidelijk aan dat je product beschadigd geleverd is en wat je gewenste oplossing is.

Grote en zware producten komen we natuurlijk bij je ophalen. Retourneren is in alle gevallen gratis.


Controleer het volgende:

- De Track & Trace code Je vindt deze in je verzendbevestiging. Controleer via deze link of de tijdvakindicatie van de levering is verschoven.

- Het afleveradres

- De brievenbus Heb je een niet thuis-bericht ontvangen? Dan is het pakje bij de buren afgegeven of de bezorger heeft een nieuw moment van levering ingepland.

Klopt dit allemaal, maar heb je toch geen pakket ontvangen? Meestal wordt een vertraagd pakje de volgende dag geleverd, dus wacht nog even af. Heb je 5 dagen na je oorspronkelijke leverdag je pakje nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op. Via je Track en Trace heb je de meest actuele informatie over je levermoment bij de hand.


Zodra je jouw bestelling hebt geplaatst, kan je zelf het bezorgadres van die bestelling niet meer aanpassen. Hoe je jouw adres nog wel kan wijzigen, hangt af van de bezorgdienst die jouw pakketje bezorgt.

Levering via bpost
Ontving je al een e-mail waarin staat dat je pakje met bpost wordt verstuurd? Dan is het jammer genoeg te laat om je adres te wijzigen. Je kan er nog wel last-minute voor kiezen om je pakje te laten leveren in een bpost-punt of pakjesautomaat in plaats van op een fout adres. Dit doe je door je leveringsvoorkeuren aan te passen in je bpost-account of via de My bpost-app. Let op: dit trucje kan je enkel toepassen als de postbode nog niet op zijn ronde is vertrokken.

Levering door Coolblue Neem contact op met onze klantenservice om je adres te wijzigen. Als jouw bestelling al ver in het bezorgproces zit, moet het bezorgmoment mogelijk ook aangepast worden bij een adreswijziging.


Wat vervelend! Je kan hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. We luisteren graag naar je verhaal en gaan samen met jou op zoek naar een oplossing. Als het druk is kan het helaas even duren voor we de telefoon kunnen opnemen. Je kan ons daarom ook altijd mailen.


Vervelend dat je pakje is vertraagd. Ga naar Mijn Coolblue om de meest actuele bezorginformatie over je bestelling te vinden. Hier vind je ook je Track & Trace.

Meestal zijn vertraagde pakjes er alsnog de volgende dag, dus wacht nog even af. Heb je 5 dagen na je oorspronkelijke bezorgdag je pakje nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op:

Waarom 5 dagen wachten? 5 dagen is de tijd dat we onze bezorgers geven om een vertraging bij te werken en je pakje alsnog te leveren. Dit lukt hen ook vrijwel altijd


Wacht nog even af. Waarschijnlijk wordt je bestelling in meerdere pakjes geleverd en is er 1 vertraagd bij bpost. Vertraagde pakjes worden alsnog binnen 1 of 2 dagen geleverd.

Is je bestelling deels geleverd door CoolblueBezorgt of CoolblueFietst? Of mis je een onderdeel van je product? Neem dan contact op met onze klantenservice.