The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Veelgestelde vragen over leveren en afhalen

Terug naar de klantenservice

Het is momenteel helaas niet mogelijk om je pakje vandaag nog te ontvangen.


Als je vandaag vóór 23.59 uur bestelt, wordt je pakje morgen gratis geleverd. In Vlaanderen en Brussel zelfs op zondag. Woon je in Wallonië, dan leveren we bestellingen die je op zaterdag of zondag hebt geplaatst op maandag. We leveren tussen 7.30 en 22.00 uur. De ochtend van je leverdag krijg je een e-mail met een tijdsindicatie van jouw levering.


Ja. Als je kiest voor thuislevering, krijg je jouw pakje gewoon bij je thuis geleverd. Alle leveringen zijn nu contactloos en we brengen je bestelling tot je voordeur.


Ja. Welke maatregelen dat precies zijn, hangt af van wie jouw bestelling levert en of je installatieservices hebt besteld.

Kleine producten
Bij kleine pakketjes zet de bezorger het pakje voor de deur zodra je open doet en hij of zij zet de handtekening voor aflevering zelf. De bezorger stelt jou als ontvanger een checkvraag, zodat je zeker weet dat je bestelling ook echt bij jou terechtkomt.

Grote producten
We leveren grote producten zoals wasmachines en koelkasten tot nét over de drempel van je huis. Je oude product nemen we mee, als hij klaar staat bij de drempel van je huis. Onze bezorgers dragen een mondkapje en zetten de handtekening bij aflevering zelf. We houden 1,5 meter afstand en we vragen jou hetzelfde te doen.

Producten met extra services
Voor sommige producten bieden we extra installatieservices aan en die voeren we ook nu gewoon voor je uit. Hiervoor gelden wel extra hygiënische maatregelen. Wat jij hiervoor kan voorbereiden leggen we uit in deze video's:


Dat kan voor grote producten die onze eigen bezorgers leveren, zoals wasmachines, droogkasten, koelkasten, diepvriezers, televisies, trampolines en grote fitnesstoestellen. Je kiest dan tegen betaling tijdens je bestelling een tijdvak van 4 uur. Je hebt de volgende opties:

  • Voormiddag: bezorging tussen 07.30 uur en 12.00 uur
  • Namiddag: bezorging tussen 12.00 uur en 17.00 uur
  • Avond: bezorging tussen 17.00 uur en 22.00 uur (niet op zaterdag) Aan deze tijdvakken zijn kosten verbonden die variëren van € 9,- tot € 39,-, afhankelijk van de gekozen dag en het gekozen tijdvak. Je kiest een tijdvak tijdens het plaatsen van je bestelling, in de stap na je winkelmandje. Zodra je levering is ingepland, kan je het tijdvak niet meer wijzigen.

Voor alle andere producten die een van onze bezorgpartners bezorgt, kan je geen specifiek tijdvak kiezen.


Bekijk makkelijk de status van je bestelling in Mijn Coolblue. Hier vind je ook een link naar je Track & Trace. Je kan je de Track & Trace code ook vinden in je verzendbevestigingsmail.

Heb je een verzendbevestiging ontvangen, maar klopt je Track & Trace code niet? Deze werkt vaak pas op de dag van aflevering. Werkt je code dan nog steeds niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.


Controleer het volgende:

1. De Track & Trace code van de bestelling
Je vindt deze in Mijn Coolblue of in je verzendbevestiging. Controleer via deze link of de tijdvakindicatie van de levering is verschoven.

2. Het afleveradres
Klopt het afleveradres dat je hebt ingevuld? Controleer ook je postcode.

3. De brievenbus
Heb je een ‘niet thuis’-bericht ontvangen? Dan is het pakje bij de buren geleverd of de bezorger heeft een nieuw moment van levering ingepland.

Klopt dit allemaal? Wacht dan nog even af, meestal wordt een vertraagd pakje de volgende dag geleverd. Heb je 5 dagen na je oorspronkelijke afleverdag je pakje nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op.


Ja. Als het product op voorraad is, kan je het vandaag nog ophalen in één van onze winkels. In je winkelmandje kan je aangeven in welke winkel je jouw bestelling wilt ophalen.

Is het door jou gekozen product niet op voorraad in de winkel? Dan kan je het bestellen en de volgende dag ophalen.

Iemand anders mag je bestelling ook voor je ophalen als diegene de ophaalbevestiging meeneemt.


Vervelend dat je pakje is vertraagd. Ga naar Mijn Coolblue om de meest actuele bezorginformatie over je bestelling te vinden. Hier vind je ook je Track & Trace.

Meestal zijn vertraagde pakjes er alsnog de volgende dag, dus wacht nog even af. Heb je 5 dagen na je oorspronkelijke bezorgdag je pakje nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op:

Waarom 5 dagen wachten? 5 dagen is de tijd dat we onze bezorgers geven om een vertraging bij te werken en je pakje alsnog te leveren. Dit lukt hen ook vrijwel altijd


Wacht nog even af. Waarschijnlijk wordt je bestelling in meerdere pakjes geleverd en is er 1 vertraagd bij bpost. Vertraagde pakjes worden alsnog binnen 1 of 2 dagen geleverd.

Is je bestelling deels geleverd door CoolblueBezorgt of CoolblueFietst? Of mis je een onderdeel van je product? Neem dan contact op met onze klantenservice.




© 1999 - 2021 - Coolblue België N.V.
Beoordeling door klanten: 9,1 / 10 - 15.418 beoordelingen