The website is in Dutch. Would you rather see it in English?



Sommige producten vallen onder uitzonderingen. Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet kunt terugsturen:

  1. Software waarvan de verzegeling is verbroken. Dus je kan de nieuwste FIFA niet retourneren na installatie en een wedstrijdje gespeeld te hebben.
  2. Vouchers, cadeaubonnen en tegoedbonnen. Ook als ze nog niet gebruikt zijn.

Voor juist uitgevoerde diensten van postbodes en monteurs kunnen we je geen geld teruggeven. Hieronder vallen:

  1. Installatie- en inbouwkosten
  2. Ingewisselde vouchers voor inbouw en/of installatie
  3. Kosten voor bijzondere verzendopties zoals Coolblue VandaagNog®, Goedemorgen® en tijdvaklevering.

Zit je binnen de bedenktermijn van 30 dagen? Dan stuur je je product gratis terug!

  1. Meld je retour aan via het online retourformulier of breng het terug in één van onze winkels.
  2. Gebruik een stevige verpakking om het product in te pakken. Print je verzendlabel uit of schrijf het antwoordnummer op de doos. Die vind je in de mail die je van ons hebt ontvangen.
  3. Geef je pakket af bij een postkantoor. Terugsturen is gratis!
  4. Na ontvangst staat het geld binnen 3 werkdagen op je rekening, en een nieuw product verzenden we dezelfde dag nog.

Heb je geen printer? Schrijf het retournummer en het retouradres dan zelf op de doos. Gebruik hierbij als adres het antwoordnummer of het adres op het verzendlabel, verzending is dan gratis.


Je hoeft je retour niet te annuleren. Je retour vervalt automatisch wanneer je je product niet binnen 14 dagen terugstuurt na het aanmelden. Wil je iets wijzigen aan je retour? Neem dan contact op met onze klantenservice.


  • Je retour aanmelden kan binnen 30 dagen, na ontvangst van je product.
  • Hierna krijg je nog eens 14 dagen de tijd om je product gratis terug te sturen.
  • Terugsturen doe je in originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk). Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen. Bijvoorbeeld: haal een pan uit de doos en bekijk hem van alle kanten, maar ga er niet mee koken.
  • Na 30 dagen is het niet meer mogelijk om te terug te sturen. Je hebt wel altijd 2 jaar garantie op je product.

Is je product toch nét teveel gebruikt? Dan laten we je er niet mee zitten. Je ontvangt dan 75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag.


Het ontvangen van je labels kan wat tijd kosten. Na het aanmelden van je retour, ontvang je tijdens openingstijden van de klantenservice binnen het uur een verzendlabel per mail. Heb je daarna nog steeds geen labels ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.


Het ontvangen van je labels kan wat tijd kosten. Na het aanmelden van je retour, ontvang je tijdens openingstijden van de klantenservice binnen het uur een verzendlabel per mail. Heb je daarna nog steeds geen labels ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Heb je geen printer? Schrijf het retournummer en het retouradres dan zelf op de doos. Gebruik hierbij als adres het antwoordnummer of het adres op de verzendlabel, verzending is dan gratis.


Is je product zwaarder dan 30 kilo en/of groter dan 175 x 78 x 55 centimeter? Dan komen we het product gratis bij je ophalen.

Wanneer je je retour aanmeldt via het online retourformulier vertellen we je meteen of je het zelf op moet sturen of dat het opgehaald wordt. Onze bezorgers kunnen je product de volgende dag ophalen. Bij het ophalen geldt dezelfde service als bij het leveren: wij tillen je product ook gewoon weer uit je huis, zelfs van de vierde verdieping! Koppel wel alvast je apparaat los en ontdoe het van vloeistoffen. Wil je liever dat we een andere dag langskomen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Na het ophalen kan het tot 5 werkdagen duren voordat je product terug is bij Coolblue. Maximaal 3 dagen na ontvangst bij Coolblue zorgen we dat jij je geld terug hebt. Verwacht je een nieuw product? Zodra het bij ons magazijn is aangekomen versturen wij je nieuwe product.


Zodra wij in ons magazijn aan de slag gaan met jouw pakket, sturen we je een bevestiging per mail. Je kan ook via je Mijn Coolblue account de status zien. Het kan voorkomen dat je product is aangekomen in ons magazijn volgens de Track & Trace informatie maar dat je nog geen ontvangstbevestiging hebt gekregen. Geen zorgen, het kan tot 24 uur duren voordat we je retour in behandeling nemen. Vervolgens verwerken wij jouw retour. Daarbij houden we zoveel mogelijk rekening met de door jou gewenste oplossing. Ook hiervan houden we je op de hoogte per mail.

Heb je je pakketje meer dan 3 dagen geleden teruggestuurd en nog steeds niets gehoord? Neem dan contact op met onze klantenservice.


Bekijk onze winkellocaties. Voor het retourneren in de winkel hoef je je product niet meer online aan te melden. Je hoeft dan ook niets uit te printen. Wil je je geld terug? Dan kunnen we bedragen lager dan € 30,- direct terugbetalen in de winkel. Hoger dan dat krijg je teruggestort binnen 3 werkdagen.

Wil je liever je product omruilen? Reserveer dan alvast het nieuwe product door het te bestellen en naar de winkel te laten sturen. Je hoeft nog niet te betalen tijdens het reserveren.



© 1999 - 2019 - Coolblue N.V.
Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 16.563 beoordelingen