The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Stappen in retourproces

Terug naar de klantenservice

Dat kan helaas niet. Je product moet eerst verwerkt worden in ons magazijn. Zodra we jouw product binnen hebben, versturen we je nieuwe product. De dag erop heb je het in huis. Is je nieuwe product niet op voorraad? Dan laten we je dat natuurlijk weten en krijg je je geld terug.


Nee, dat is gratis. Je kan je product in de originele verpakking plaatsen en verzenden in een Coolblue-doos of andere stevige doos die je goed afsluit. Gebruik het verzendlabel in je mail, print het uit en plak het op de doos. Geen printer? Schrijf dan het retour- en antwoordnummer op de doos. Breng de doos naar een postkantoor bij jou in de buurt of één van onze winkels.


Dat lees je hier op onze informatiepagina.


  1. Meld je retour aan via het online retourformulier.
  2. Bereid je product voor op de terugreis:
  • Pak het goed en stevig in. Gebruik het liefst de originele verpakking. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is;
  • Verzend de verpakking in een Coolblue-doos of andere stevige doos die je goed afsluit;
  • Verwijder waar nodig je data en account.
  1. Print je verzendlabel uit of schrijf het retournummer en retouradres op de buitenste doos. Die vind je in de mail die wij je hebben gestuurd.
  2. Stuur het pakje gratis terug via:
  • een bpost-punt bij jou in de buurt;
  • één van onze winkels.
  1. Leun achterover en houd de status in de gaten via Mijn Coolblue.

Goedkoper product Je ontvangt het restbedrag binnen de 3 dagen na ontvangst op je rekening.

Duurder product Je ontvangt van ons een betaalverzoek voor het restantbedrag. Zodra we je betaling binnen hebben, sturen wij het product naar je op.


Dit ligt aan het specifieke product. We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.

  • Bij veruit de meeste producten vragen we je om het product zelf naar ons toe te sturen. Pak het product in en stuur deze via een bpost-punt bij jou in de buurt of via één van onze winkels gratis naar ons toe.
  • Grote producten zoals witgoed en keukenapparatuur komen we in de meeste gevallen bij je thuis ophalen.

Wil je weten of jouw product wordt opgehaald? Dit laten we je altijd per mail weten nadat je product is aangemeld. Daarnaast kan je op de productpagina van je product onder ‘specificaties’ vinden wat voor type garantie je hebt. Staat er ‘On-site service’? Dan komen we het product bij je ophalen. Als er 'Carry-in garantie' staat verwachten we dat je het product naar ons toestuurt.


Binnen de 30 dagen na ontvangst van je product heb je 2 opties:

  • je product gratis ruilen voor een ander product;
  • je product gratis retourneren en je geld terug laten storten.

Na 30 dagen wordt je product altijd gerepareerd.

Je kan je keuze aangeven in het online retourformulier.


Zodra we je retourzending verwerkt hebben, betalen we je binnen 5 werkdagen terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode.

Het kan zo zijn dat je je geld in meerdere delen terugkrijgt. Dit kan door twee dingen komen:

  • Je hebt het bedrag of een gedeelte daarvan betaald met een cadeaubon of een voucher. Je krijgt dat bedrag dan terug in de vorm van shoptegoed.
  • Je hebt een product omgeruild voor een ander product. In dat geval storten we de aankoopwaarde van het eerste product terug op het betaalmiddel waarmee je als eerst hebt betaald. Heb je bijbetaald voor het vervangende product? Dan krijg je dat resterende bedrag apart teruggestort.
  • Heb je cash betaald? Bij retourneren in onze winkel betalen we een bedrag tot €50 cash terug. Een bedrag boven de €50 storten we terug op je rekening.



© 1999 - 2020 - Coolblue N.V.
Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 6.834 beoordelingen