The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Stappen in retourproces

Terug naar de klantenservice

Dat kan helaas niet. Je product moet eerst verwerkt worden in ons magazijn. Zodra we jouw product binnen hebben, versturen we je nieuwe product. De dag erop heb je het in huis. Is je nieuwe product niet op voorraad? Dan laten we je dat natuurlijk weten en krijg je je geld terug.


Goedkoper product Je ontvangt het restbedrag binnen 3 dagen na ontvangst op je rekening.

Duurder product Je ontvangt van ons een betaalverzoek voor het restantbedrag. Zodra we je betaling binnen hebben, sturen wij het product naar je op.


Nee, dat is gratis. Gebruik het verzendlabel in je mail, print het uit en plak het op de doos. Geen printer? Schrijf dan het retour- en antwoordnummer op de doos. Breng de doos naar een postkantoor bij jou in de buurt of één van onze winkels.


  1. Meld je retour aan via het online retourformulier.
  2. Bereid je product voor op de terugreis:
  • Pak het goed en stevig in. Gebruik het liefst de originele verpakking. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is;
  • Verzend de verpakking in een Coolblue-doos of andere stevige doos die je goed afsluit;
  • Verwijder waar nodig je data en account.
  1. Print je verzendlabel uit of schrijf het antwoord- en retournummer op de doos. Die vind je in de mail die wij je hebben gestuurd.
  2. Stuur het pakketje gratis terug via:
  • een bpost-punt bij jou in de buurt;
  • één van onze winkels.
  1. Leun achterover en houd de status in de gaten via Mijn Coolblue.

Dit ligt aan het specifieke product. We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.

  • Bij veruit de meeste producten vragen we je om het product zelf naar ons toe te sturen. Pak het product in en stuur deze via een bpost-punt bij jou in de buurt of via één van onze winkels gratis naar ons toe.
  • Grote producten zoals witgoed en keukenapparatuur komen we in de meeste gevallen bij je thuis ophalen.

Wil je weten of jouw product wordt opgehaald? Dit laten we je altijd per mail weten nadat je product is aangemeld. Daarnaast kun je op de productpagina van je product onder ‘specificaties’ vinden wat voor type garantie je hebt. Staat er ‘On-site service’? Dan komen we het product bij je ophalen.


Binnen de 30 dagen na ontvangst van je product heb je 2 opties:

  • je product gratis ruilen voor een ander product;
  • je product gratis retourneren en je geld terug laten storten.

Je kunt je keuze aangeven in het online retourformulier.



© 1999 - 2019 - Coolblue N.V.
Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 7.032 beoordelingen