Afficher Coolblue en Français? | Non

Algemene Voorwaarden

Helder.
Algemeen voorwaarden, helder.

Voor iedereen die houdt van simpel en helder, hebben we onze algemene voorwaarden in duidelijke taal opgeschreven. Vinden we zelf ook fijn.

Of verheugde je je op een stevige juridische tekst? Geen zorgen. We hebben ook nog volledige versie voor je, daar staat precies hetzelfde in, maar dan lekker ingewikkeld.

Voor B2B-klanten hebben we aparte zakelijke algemene voorwaarden (PDF).

Definities

Waar hebben we het eigenlijk over?

We hebben geprobeerd deze voorwaarden zo simpel en helder mogelijk te houden. Het is dus niet nodig je om de oren te slaan met definities. Maar wel leuk.

  1. Klant. Koning.
  2. Service. Onze obsessie.
  3. Specialisme. Onze specialiteit.
  4. Eigenzinnig. Een beetje anders.

Identiteit van de ondernemer

Artikel 1.

Wij zijn Coolblue N.V.

  1. Wij zijn ook:

    3Dprinterspecialist.be, Alarmsysteemstore.be, Audiorecordershop.be, Audiostreamershop.be, Autoradiostore.be, Autostoelshop.be, Baardtrimmershop.be, Babyfoonstore.be, Badkraanstore.be, BBQcenter.be, Beamercenter.be, Bestekstore.be, Bladblazershop.be, Blenderstore.be, Bloeddrukmeterstore.be, Boormachinestore.be, Broodbakmachinestore.be, Broodroostercenter.be, Buitenverlichtingshop.be, Calculatorshop.be, Camerashop.be, Cameratasshop.be, Carkitcenter.be, Compressorcenter.be, Computerstore.be, Consoleshop.be, Contactgrillshop.be, Coolblue.be, Coolbluefanshop.be, Dampkapshop.be, Diepvriezershop.be, DJcontrollerexpert.be, DJgearshop.be, Domoticaexpert.be, Douchekraanstore.be, Droogkaststore.be, Epilatorshop.be, eReaderstore.be, Fietscenter.be, Fietscomputerstore.be, Fietsendragercenter.be, Fietshelmcenter.be, Fietsslotstore.be, Fietsstoeltjecenter.be, Fietstascenter.be, Fietstrainerstore.be, Fietsverlichtingstore.be, Fonduesetstore.be, Fornuisstore.be, Freesmachineshop.be, Friteusecenter.be, Gamingheadsetshop.be, Gocartexpert.be, Gourmetstelstore.be, GPSshop.be, Grasmaaierstore.be, GSMstore.be, Haardrogershop.be, Hardeschijfstore.be, Hardloopkledingcenter.be, Hardloopschoenencenter.be, Hartslagmetercenter.be, Headsetshop.be, Heggenschaarshop.be, Hogedrukreinigerexpert.be, Homecinemacenter.be, Hometrainershop.be, Hoofdtelefoonstore.be, Householdshop.be, IJsmachineshop.be, IPcameracenter.be, Kabelstore.be, Kerstcadeaucenter.be, Keukenkraanstore.be, Keukenmesshop.be, Keukenrobotshop.be, Keyboardspecialist.be, Klokstore.be, Koelkaststore.be, Kofferstore.be, Koffiecenter.be, Kookboekstore.be, Kookplaatstore.be, Labelprintercenter.be, Laptopshop.be, Laptoptasshop.be, Loopfietscenter.be, Luchtbevochtigerstore.be, Massagekussenstore.be, Mediacentershop.be, Memoryshop.be, Mengpaneelstore.be, Microgolfovenstore.be, Miniketenshop.be, Mobielinternetstore.be, Monitorstore.be, MP3shop.be, Muurbeugelcenter.be, Naaimachinestore.be, NAScenter.be, Ovenstore.be, Pannenstore.be, Papiervernietigerstore.be, PDAshop.be, Peperenzoutmolenshop.be, Personenweegschaalshop.be, Powertoolshop.be, Printershop.be, Processorstore.be, Prullenbakstore.be, Radioshop.be, Rekenmachinestore.be, Robotstofzuigerstore.be, Routercenter.be, Rugzakcenter.be, Sapcentrifugeshop.be, Scannercenter.be, Scheerapparaatshop.be, Schooltascenter.be, Schuurmachineshop.be, Seniorentelefoonstore.be, Serviesstore.be, Sintcadeaucenter.be, Skibrilcenter.be, Skihelmexpert.be, Slaapzakstore.be, Slijpmachinestore.be, Smartwatchshop.be, Snijmachineshop.be, Speakerdockshop.be, Sportbrilstore.be, Sporthorlogecenter.be, SSDcenter.be, Staafmixershop.be, Statiefshop.be, Stepexpert.be, Stijltangstore.be, Stofzuigerstore.be, Stoomreinigercenter.be, Strijkijzerstore.be, Studioverlichtingshop.be, Tabletcenter.be, Tandenborstelstore.be, Tekentabletstore.be, Telefooncasestore.be, Telefooncenter.be, Tennisracketstore.be, Tentcenter.be, Terrasverwarmingshop.be, Theepotstore.be, Thermokledingcenter.be, Thermostaatstore.be, Tondeusestore.be, Trampolinestore.be, Tuinslangcenter.be, TVstore.be, UMPCshop.be, Vaatwasserstore.be, Ventilatorstore.be, Verlichtingcenter.be, Verrekijkercenter.be, Versterkerstore.be, Videocamerashop.be, Videokaartshop.be, Virtualrealityexpert.be, Voetbalschoenencenter.be, Voicerecordershop.be, Walkietalkiestore.be, Wandelschoenencenter.be, Wasmachinestore.be, Wastafelkraanstore.be, Waterkokerstore.be, Weegschaalstore.be, Wekkercenter.be, Wijnglazenstore.be, Wijnklimaatkastshop.be, Zaagmachineshop.be, Zaklampcenter.be, Zakmesshop.be, Zwembadexpert.be, Zwembadexpert.be.


  2. Je kunt ons zo bereiken:

    Bellen: 03 8082700
    Mailen: klantenservice@coolblue.be
    Langskomen: Boomsesteenweg 560
    2610 Antwerpen
    Schrijven: Borsbeeksebrug 28
    Gebouw 5
    2600 Berchem

    Bekijken: YouTube.com/Coolblue
    Tweeten: Twitter.com/Coolblue_be
    Vriend worden: Facebook.com/Coolblue

  3. We zijn 6 dagen per week telefonisch bereikbaar:

    Maandag t/m vrijdag van 8.00 uur tot 23.59 uur
    Zaterdag van 9.00 uur tot 23.59 uur

  4. Kom je langs? Gezellig!
    Bekijk wel even onze openingstijden:

  5. En als je van lange nummers houdt:

    Dit is ons BTW-nummer: BE 0867 686 774

Toepasselijkheid

Artikel 2.

  1. Wij doen ons best deze algemene voorwaarden onder jouw aandacht te brengen. Er staat namelijk in wat wij voor je doen en wat we van jou verwachten. Als je iets bij ons koopt of hebt gekocht, natuurlijk. Anders is het niet zo toepasselijk.
  2. Soms bieden wij aparte voorwaarden aan bij een product. Ook dan gelden deze algemene voorwaarden. Als de verschillende voorwaarden elkaar tegenspreken, kies jij de meest gunstige. Maar zie ook lid 3.
  3. Wij doen niet zo moeilijk.
  4. Wij leveren enkel in België. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren.
  5. Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat een bestelling geplaatst is door een minderjarige, kunnen we deze bestelling weigeren.
  6. Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene voorwaarden die steeds beschikbaar zijn via onze website.
  7. Als je online bestelt, bezorgen we je bovendien samen met de bestellingsbevestiging of ten laatste bij de levering een kopie van deze algemene voorwaarden in een formaat dat je kan opslaan of afdrukken. We raden je overigens aan om dit altijd te doen.

Het aanbod

Artikel 3.

  1. We vertellen je altijd eerlijk wat, wanneer en hoe je iets kunt kopen, wat het kost en of je het kunt ruilen. Beloofd. Staat er een foutje op onze productpagina? Dan mag je ons daar aan houden. Behalve wanneer het foutje duidelijk een blunder is en je dat van te voren had kunnen weten natuurlijk.
  2. Als je een bestelling bij ons doet, krijg je daarvan een bevestiging per e-mail. Jouw bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we voor jouw betalingstransactie met krediet- of debetkaarten de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben. We aanvaarden Bancontact, Paypal, Visa, MasterCard, overschrijving, contant. Indien de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van jouw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.

Herroepingsrecht

Artikel 4.

  1. Heb je het product één keer uitgetest en ben je er niet blij mee? Dan mag je het binnen 30 dagen na ontvangst retourneren. We sturen je een nieuw product of je ontvangt je betaling binnen 3 dagen terug.
  2. Tijdens de bedenktijd mag je het product uitpakken of gebruiken zoals je dat in de winkel zou doen. Gebruik je het product zodanig dat het niet meer in 'winkelstaat' is, dan kan het zo zijn dat je minder geld voor het product terugkrijgt.
  3. 'Daarom' accepteren we ook als reden.
  4. Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet kunt terugsturen:
    • Softwarepakketten, inktcartridges en tonercassettes waarvan de verzegeling is verbroken of de verpakking is geopend. Of als deze zijn geïnstalleerd of geregistreerd.
    • Ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen.

De prijs

Artikel 5.

  1. Zie artikel 3.
  2. Er is geen verschil tussen de prijzen in onze winkels en op onze website.
  3. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw en alle wettelijke bijdragen.
  4. Normale verzending is altijd gratis.
  5. Kies je voor Coolblue VandaagNog®, dan komt er 9,95 euro verzendkosten bij.
  6. Kies je voor tijdvaklevering, dan komt er 9,95 euro verzendkosten bij.
  7. Kies je voor Coolblue Goeiemorgen, dan komt er 17,95 euro verzendkosten bij.

De betaling

Artikel 6.

  1. Je doet online zaken met ons in een veilige webomgeving. Daar werken onze zeventig IT developers iedere dag hard voor.
  2. Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het "slotje" in de onderste statusbalk van je browser.
  3. Klopt iets niet in de betaalgegevens? Laat het ons dan weten.
  4. Als wij je vragen een bedrag vooruit te betalen, maken we direct na ontvangst je bestelling in orde.

Conformiteit en Garantie

Artikel 7.

  1. Zie artikel 3.
  2. Je hebt recht op een goed product, punt. Is er toch iets mee aan de hand, dan lossen we het voor je op. Hierbij volgen we altijd de wet.
  3. Voor sommige producten biedt Coolblue of de leverancier van het product meer garantie. Deze garantie geldt in België. Als Coolblue of de leverancier meer garantie biedt, vermelden we de duur en voorwaarden op de webpagina van het product.

Levering en uitvoering

Artikel 8.

  1. Wij doen ons best om jou goed van dienst te zijn. Daar zijn we een beetje obsessief in.
  2. Als je maandag t/m zaterdag voor 23.59 uur iets bij ons bestelt, ontvang je het al de volgende dag. Uitzonderingen op onze bezorging worden aangegeven bij het product of in het winkelmandje. Als de bezorging van het product langer duurt, of als we niet alles op tijd kunnen bezorgen, hoor je dat zo snel mogelijk. Op dat moment kun je afzien van je aankoop. Als je van tevoren al had betaald, krijg je je betaling binnen 3 dagen teruggestort.
  3. Als we een besteld product niet meer kunnen leveren krijg je je geld terug, of bieden we je een goed alternatief aan. Zo'n vervangend artikel mag je altijd ruilen.
  4. Als een product beschadigd of kwijt raakt voordat het bij jou of een door jou aangewezen ontvanger aankomt, is dat onze verantwoordelijkheid.

Overmacht

Artikel 9.

  1. Als er sprake is van een overmachtssituatie kan het zijn dat wij onze verplichtingen richting jou niet meer kunnen waarmaken. Dat hoor je zo snel mogelijk. Zodra deze overmachtssituatie voorbij is zullen we onze beloftes inlossen. Als dat te lang duurt kan je afzien van je aankoop. Als je van tevoren al had betaald, krijg je je betaling binnen 3 dagen terug.
  2. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle waardoor we richting jou onze beloftes niet kunnen waarmaken. Hieronder vallen stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden.

Intellectuele eigendom

Artikel 10.

  1. Onze website, logo's, teksten, foto's, namen en in het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door copyrights.
  2. Dit betekent dat je ons logo, website, foto's, namen, teksten, kleurencombinatie etc. niet mag kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande toestemming.

Klachtenregeling

Artikel 11.

  1. Heb je een klacht? Vervelend. We doen er alles aan om je klacht te verhelpen. Uiteraard hebben we daar een mooie procedure voor.
  2. Als je een klacht hebt, laat het ons dan snel weten via klantenservice@coolblue.be, telefoonnummer 03 8082700, of via een brief gericht aan: Coolblue N.V. t.a.v. R. Willemsens Borsbeeksebrug 28, Gebouw 5 2600 Berchem. Omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk, dan kunnen we je goed helpen.
  3. Uiterlijk binnen 3 werkdagen krijg je antwoord van ons. We helpen je direct, of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten.
  4. Je kunt een klacht over onze producten of service ook indienen bij SafeShops.be via: www.safeshops.be. Maar we helpen je liever zelf. Zie artikel 2, lid 3.
  5. Komen we er echt niet uit? Dan kun je de zaak voorleggen aan de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid. Deze dienst kan je klacht dan zelf behandelen of doorsturen naar een andere instantie. Je kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: https://www.consumentenombudsdienst.be/nl
  6. Je kunt je klacht ook aan de geschillencommissie voorleggen via het Belgische ODR Platform.
Altijd
  • Voor 23.59 uur besteld, morgen gratis in huis
  • Nieuw: bezorging op afspraak mogelijk
  • 30 dagen bedenktermijn
  • Groot assortiment
  • Meeste kennis
  • Alle accessoires