Garantie, reparatie en verzekeringen
Snel zelf regelen
Reparatie aanmelden
Reparatiestatus bekijken
Meer over garantie, reparatie en verzekeringen
Veelgestelde vragen
Wat voor soort garantie heb ik?
Je krijgt op de meeste producten minimaal 2 jaar garantie op defecten. Je product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 2 jaar niet stuk mogen gaan. Dit is ook het geval voor refurbished iPhones. Op BlueBuilt producten krijg je zelfs 5 jaar garantie.
Garantietype
Het garantietype geeft aan hoe je product wordt gerepareerd. Het garantietype vind je op de productpagina tussen de specificaties van je product. We hebben 2 soorten garanties:
- Via Coolblue. Na het aanmelden van de reparatie ontvang je een verzendlabel. Stuur je product op of breng 'm langs in één van onze winkels.
- Bij jou thuis. Hierbij stuur je 't product niet zelf terug. Na het aanmelden van de reparatie wordt er contact met je opgenomen om te bepalen wat de beste oplossing is. Denk bijvoorbeeld aan een reparatie bij jou thuis, het product ophalen voor reparatie, het toesturen van vervangende onderdelen of het omruilen voor een nieuw product.
Wil je jouw product retour sturen of laten repareren? Dat kan gemakkelijk en snel via het online retourformulier.
Is mijn reparatie gratis?
Gratis reparatie bij fabricagefout
Als je product binnen de garantieperiode door een fabricagefout kapot gaat, is de reparatie gratis. Bij een fabricagefout gaat je product bij normaal gebruik eerder kapot dan verwacht. Bijvoorbeeld als het scherm van je telefoon plotseling stuk gaat terwijl je niets geks deed.
Betaalde reparatie bij gebruikersschade
Wanneer het defect door eigen schuld komt, heet dit gebruikersschade. Dit valt niet onder de garantie. We helpen je alsnog graag met de reparatie, maar daarvoor moet je wel betalen. We kunnen van tevoren niet aangeven hoe hoog de kosten zijn. We onderzoeken eerst je product, maken een prijsopgave en wachten op jouw beslissing voordat we aan de reparatie beginnen.
De reparatie meld je gemakkelijk en snel aan via het online retourformulier.
Wat zijn de reparatievoorwaarden?
Zowel binnen als buiten de garantie kan je bij ons terecht voor je reparatie. Binnen de garantie is dit gratis, daarna moet je voor de reparatie betalen.
- Is je product binnen de 30 dagen na aankoop al defect? Dan kan je ervoor kiezen om je geld terug te krijgen of je product om te ruilen voor een nieuw product.
- Is je product na 30 dagen defect bij normaal gebruik en binnen de garantieperiode? Dan is dit een fabricagefout en is de reparatie volledig kosteloos.
- Ook buiten de garantie kan je bij ons terecht. Hiervoor moet je wel betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kan jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.
De reparatie meld je gemakkelijk en snel zelf aan via het online retourformulier.
Hoe lang duurt een reparatie?
Gemiddeld duurt een reparatie 2 à 3 weken. Let op: dit verschilt per product en probleem. Het oplossen van een software probleem duurt bijvoorbeeld korter dan het vervangen van kapotte onderdelen. Je kunt de status van je reparatie ook volgen via Mijn Coolblue.
Wie repareert mijn product?
We repareren zelf Apple-, Samsung- en Huawei- smartphones en tablets in één van onze winkels.
Voor andere producten werken we samen met externe reparateurs. Grote producten (zoals witgoed en grotere TV’s) worden in de meeste gevallen bij jou thuis gerepareerd.
Je reparatie meld je gemakkelijk en snel zelf aan via het online retourformulier.
Kan ik mijn product in de winkel laten repareren?
Ja, je kunt je product in één van onze winkels afgeven. Je hoeft je reparatie niet van tevoren aan te melden en niets uit te printen. We proberen eerst zelf een oplossing te vinden voor het defect en als dat niet lukt, zorgen we ervoor dat je product ter reparatie wordt gestuurd.
Uiteraard kan je je pakketje ook altijd terugsturen via een bpost-punt of pakjesautomaat.
Repareren jullie mijn product thuis of moet ik het opsturen?
Dit ligt aan het specifieke product. We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.
- Bij veruit de meeste producten vragen we je om het product zelf naar ons toe te sturen. Pak het product in en stuur deze via een bpost-punt of pakjesautomaat bij jou in de buurt of via één van onze winkels gratis naar ons toe.
- Bij grote producten zoals witgoed komt er in de meeste gevallen een monteur langs, zodat je toestel niet verplaatst hoeft te worden.
Wil je weten of er voor jouw product een monteur langskomt?
Dit laten we je altijd per mail weten nadat je product is aangemeld. Daarnaast kan je op de productpagina van je product onder ‘specificaties’ vinden wat voor type garantie je hebt. Staat er ‘On-site service’? Dan komt er een monteur bij je langs.
Je reparatie meld je gemakkelijk en snel zelf aan via het online retourformulier.
Kan ik mijn product ook in de winkel aanmelden voor retour of reparatie?
Ja, maar alleen als je je product van te voren online aanmeldt via ons retourformulier. Voor het repareren van je Apple producten maak je hier een afspraak.
Hoe meld ik online mijn reparatie aan?
Dit doe je gemakkelijk en snel via het online retourformulier.
Staat je product niet tussen de bestellingen?
Het kan zo zijn dat je met het verkeerde Mijn Coolblue account bent ingelogd. Login met het email adres waarmee je oorspronkelijk je product hebt aangeschaft.
Wanneer heeft mijn product gebruikersschade?
Als je product niet meer goed werkt door hoe jij het gebruikt hebt. Bijvoorbeeld als je koffie over je laptop gooit, waardoor je een zwart scherm krijgt. Of wanneer het scherm van je telefoon kapot is nadat je 'm hebt laten vallen. Een reparateur onderzoekt je product om vast te stellen hoe het defect is ontstaan en of de reparatie onder de garantie valt. Als je gebruikersschade wilt laten repareren, moet je hiervoor betalen.
Je reparatie meld je gemakkelijk en snel aan via het online retourformulier.
Contact opnemen?
Stel je vraag aan onze digitale assistent. Die staat dag en nacht voor je klaar. Mocht onze digitale assistent er niet uitkomen, dan kun je contact opnemen met een van onze specialisten.