Ik las hier dat een aantal mensen klaagde over de kwaliteit en constructie van de ladder. Onzin en gezeur dacht ik.
Bij het nemen van de eerste stap springt de popnagel van de beveiligingshaak er af. Is niet per sé nodig, maar hierdoor voelt de hele ladder niet meer veilig. Dezelfde popnagels zijn gebruikt voor de twee haken per segment, waar de ladders op rusten. Zelf maar een nieuwe nagel in geschoten. Bovenstaand genoemde haak werkt nu beter dan de andere originele. Die zit er ook tamelijk scheef op en zal ik er zelf ook maar preventief af slaan en fatsoenlijk bevestigen (Altrex, zoeken jullie nog gekwalificeerd personeel?)
De A stand: beklimmen wordt als veel te stijl ervaren. Alleen geschikt om zijdelings langs een muur te plaatsen, en laat dat nou net door de habdleiding van Altrex afgeraden worden. Alleen te werk gaan met het gezicht naar de ladder gericht. De lussen zijn volledig overbodig, want de boel zal door de stijle constructie eerder naar binnen klappen, dan uit elkaar schuiven. Een vaste constructie was beter geweest.
Oh fun fact, uit het boekje: Waarschuwing, let erop dat uw voet niet verstrikt raakt in een van de A stand lussen.
-_-
De stabilisatiebalk: de balk zelf is prima, echter... bevestigd met kunstof verbindingselementen??? Altrex, please... Dit word poreus > de luie draken dat wij zijn controleren wij dit echt niet elke keer als we wederom voor de tiende keer oververmoeid van het leven het klote blad uit de dakgoten moeten halen. Gevalletje financiële besparing. En als je dan toch Mr. El Cheapo wilt zijn, zorg er dan in vredesnaam voor dat de elementen ook recht op de balk aansluiten, en niet een gapende kier van enkele milimeters heeft, waardoor het gewicht volledig aan één zijde van de ladder rust.
En dan in de uitschuif stand. Wie zeeziek is, dient hier geen gebruik van te maken. Wat een gewiebel. Het gebruikte aluminium heeft zat constructieve eigenschappen om mijn 120kg zware vleeshomp omhoog te houden, maar adem halen veroorzaakt al een paniekaamval op 7 meter hoogte. Veilig, ja. Veilig gevoel? Nee.. en dan nog het idee dat elk moment een popnagel kan knappen.
Ik wou er helemaal niet meer op klimmen, maar ik MOEST bezig met dakwerkzaamheden. Klantenservice, ondanks aandringen om een nieuwe op te sturen en gelijk bij mij thuis om te wisselen, kon alleen aanbieden om eerst een nieuwe te kopen, en de oude dan op te laten halen. Begrijpelijk dat men vast zit in corporate regeltjes, maar verwijder dan gelijk de slogan "alles voor een glimlach".
Huilen deed ik, huilen!