Geschreven door Dewy

Specialistenreview iPhone 11 Pro

Ten opzichte van voorgangers iPhone Xs en iPhone X heeft iPhone 11 Pro niet echt een vernieuwd design. Sterker nog: op de nieuwe groene kleur en de driedubbele camera aan de achterzijde na lijkt er niet veel veranderd. Maar vergis je niet, is er nog een hoop meer nieuw. Die nieuwigheden kunnen we alleen aan de buitenkant niet zien, zoals de A13 Bionic Chip. Ik vertel je meer over mijn ervaringen met iPhone 11 Pro.

Apple iPhone 11 Pro Midnight Green

• 64 GB opslagcapaciteit
  • 5,8 inch Super Retina XDR scherm
  • Driedubbele camera
1.139,-
  • Maak betere portretfoto's en zoom optisch met de drie camera's op de achterkant van Apple iPhone 11 Pro.
  • Het Super Retina XDR scherm is het mooiste en sterkste scherm op iPhone tot nu toe.
  • iPhone Pro bespaart meer batterij en is sneller dankzij de nieuwe A13 Bionic chip.
  • De camera zorgt voor een kleine uitstulping aan de achterkant.
  • Er wordt geen Apple Lightning naar 3,5 mm Jack Adapter meegeleverd om je mini-jack koptelefoon aan te sluiten.

Eerste indruk van iPhone 11 Pro

Unboxing iPhone 11 Pro

Tot mijn verbazing vind ik deze keer geen witte, maar zwarte verpakking. Zeker met de groene iPhone op het doosje, ziet het er erg tof uit. Maar wat er echt toe doet, vind ik natuurlijk in de verpakking. De Midnight groene kleur is in het echt nog mooier dan op foto's, mede dankzij de matte in plaats van glanzende afwerking. De randen zijn overigens wel glanzend en dat steekt mooi af bij het matte. Op de matte behuizing verdwijnen mijn vingerafdrukken als sneeuw voor de zon. Ideaal.

De eerste iPhone met een driedubbele camera

Camera iPhone 11 Pro

Het meest benieuwd ben ik naar de driedubbele camera. Ik schakel soepel tussen de groothoek-, ultragroothoek- en telelenscamera wanneer ik een foto maak van het station. Dankzij de ultragroothoeklens hoef ik voortaan niet meer naar achter te stappen wanneer ik de portretmodus gebruik. Later op de dag zit ik in een bruin café. Wanneer ik voorheen in dit licht een foto maakte, had ik last van ruis. En met flitser oogt het toch minder gezellig. Dankzij de nachtmodus maak ik ook in dit donkere licht prachtige foto's. Wel jammer dat de nachtmodus niet werkt op de ultragroothoek camera.

Slofies: gegarandeerd kijkplezier

Selfiecamera iPhone 11 Pro

Naast de driedubbele camera is ook de selfiecamera verbeterd. Ik heb niet langer 7, maar 12 megapixels. Mijn selfies zijn hierdoor scherper dan ooit. Daarnaast bevat de camera meer details en heb ik een breder gezichtsveld. Wanneer ik een selfie maak met vrienden, vallen de buitenste personen er dus niet meer af. Selfies neem ik voortaan ook op in slowmotion. Ik had vooral veel plezier met het uittesten van deze 'slofies'. Tip: wakker lekker overdreven met je haren in de wind. Gegarandeerd kijkplezier.

Kleuren spatten van het heldere scherm

Scherm iPhone 11 Pro

iPhone 11 Pro heeft het helderste scherm op iPhone ooit. Of ik dat merk? Het scherm is inderdaad helder. Kleuren spatten van het scherm als ik een game speel of serie kijk. Maar of ik echt verschil zie met bijvoorbeeld iPhone Xs, vind ik lastig te zeggen. Als ik ze beide naast elkaar houd, zie ik wel wat verschil. Maar in praktijk is dat lastig te zien. Ik merk wel dat ook buiten in het zonlicht alle content op het scherm nog goed leesbaar is. En ondanks de hogere helderheid zijn zwarttinten nog zwarter dan voorheen.

Zware apps openen vliegensvlug

Processor iPhone 11 Pro

In iPhone 11 Pro vind ik de A13 Bionic chip. Dat deze chip snel is, geloof ik gelijk. Apps starten razendsnel op en ik schakel soepel tussen verschillende apps zonder dat iPhone hapert. Ook zwaardere apps zoals fotobewerking apps of games openen vliegensvlug. Wanneer ik een foto of video bewerk en exporteer, merk ik hoe soepel alles werkt. Met soortgelijke apps had ik wel eens problemen op oudere toestellen. Dan merkte ik soms wat vertragingen en haperingen. Die vertragingen zijn nu verleden tijd.

De batterij gaat nu nóg langer mee

iPhone 11 Pro batterijduur

iPhone 11 Pro heeft de beste batterijduur. Hij gaat zelfs nog 4 tot 5 uur langer mee dan iPhone Xs. Wanneer ik mijn iPhone een dag 'normaal' gebruik, heb ik aan het einde van de dag nog meer dan 50 procent batterij. Ik laad mijn toestel iedere nacht op, maar als ik dat een keer vergeet, is dat dus niet erg. En als mijn iPhone wel leeg is, laad ik 'm op met de 18W snellader. Die krijg ik nu direct meegeleverd. Na 30 minuten heb ik al meer dan 50 procent batterij. 11 Pro is uiteraard ook geschikt voor draadloos laden. Dan duurt wel een stuk langer.

De videoreview van iPhone 11 Pro

Wil je nog meer weten over iPhone 11 Pro? Jasper test iPhone 11 Pro uit en deelt zijn bevindingen met je in deze video.

• 64 GB opslagcapaciteit
  • 6,5 inch Super Retina XDR scherm
  • Driedubbele camera
1.239,-

Waar iPhone 11 Pro zijn naam aan de danken heeft, is voor mij duidelijk. Dit 'Pro' model is simpelweg in alles het beste. Zo heeft hij de krachtigste processor, de langste batterijduur, het mooiste scherm en een gloednieuwe driedubbele camera. Die verbeterde camera is voor mij de grootste reden om over te stappen op iPhone 11 Pro. Ik wissel naadloos tussen de 3 verschillende camera's en ik maak dankzij de nachtmodus ook mooie foto's in het donker.

Beoordeling door klanten: 9,3 / 10 - 7.035 beoordelingen