Thrustmaster Ferrari F1 Wheel Integral T500
Nooit meer leverbaar
Bekijk hiernaast alternatieven
Bekijk hiernaast alternatieven
De Thrustmaster Ferrari T500 is een officieel replica van een Ferrari Formule 1-stuurwiel voor de PlayStation 3. (Dankzij nieuwe drivers gebruik je het stuur nu ook voor pc-games.) Dit zeer authentieke wiel en de bijbehorende set pedalen maken jouw favoriete autosportsimulator compleet. Robuust materiaal, een uiterst nauwkeurig systeem dat bewegingen naar in-game acties vertaalt en levensechte force feedback maken van de Thrustmaster Ferrari T500 een onmisbare accessoire voor elke fanatieke racegame-liefhebber.
Met de Thrustmaster Ferrari F1 Wheel Add-On heb je - letterlijk - een nauwkeurig, robuust en realistisch racestuur in handen. Dit eenvoudig te monteren opzetstuk is namelijk een exacte replica van het stuur uit de Ferrari 150° Italia, de wagen waarmee Ferrari in de Formule 1 (seizoen 2011) reed. Het is dan ook gemaakt onder officiële licentie van Ferrari. Zet de F1 Wheel Add-on op je T500 RS en beleef F1-races als een echte Ferrari-coureur. Het stuurwiel is tevens te vervangen door de Ferrari GTE F458
De Thrustmaster T500 'heeft' H.E.A.R.T Hall Effect. Dit systeem is nauwkeuriger dan gebruikelijke mechanismen. Het voorkomt frictie tussen onderdelen. Zo ervaar je dus geen mechanische slijtage met de T500. De metalen pedalen van de Thrustmaster T500 rusten op een stevige bodem. Deze weegt zo'n 7 kilo, zodat je niet bang hoeft te zijn dat ze onder je voeten wegschuiven. Je gebruikt de pedalen in F1-positie of in GT-positie: plat of juist verhoogd, afhankelijk van jouw racestijl. Je kunt zelfs de hoogte van en de afstand tussen de 3 pedalen afstellen.
5 sterren
0
4 sterren
1
3 sterren
0
2 sterren
0
1 ster
0
Speelplezier
Graphics
Gebruiksgemak
Design
Mogelijkheden
Heb dit stuur besteld vanwege de uitstraling. En eerlijk is eerlijk het eerste uur achter F1 2013 met dit stuur is een ervaring. Wat ik echter niet besefte uit de product beschrijving is dat de behuizing een fan heeft om de motor te koelen. Na een uur gespeeld te hebben bleek dat de fan defect was. Behuizing op zijn kant gezet - alles ok. In de stuur positie ratelde de fan en viel uit. Gevolg een loei hete motor. Ik heb gevraagd het stuur te ruilen voor een Logitech G27 omdat ik geen fan wil die ik niet kan vervangen (en bovendien meteen al defect was). Coolblue heeft het problem perfect en uitermate snel opgelost door binnen 3 dagen een G27 te leveren. Reden voor deze review is dat dit ik eerder een Thrustmaster Warthog heb gekocht en nu deze F1 T500. Beiden kosten meer dan 500 Euro en beiden waren defect. In mijn beleving heeft Thrustmaster een kwaliteits controle probleem en voor dit geld zou dat echt niet mogen.
Feico van Dantzig
9 juni 2014
Artikelnummer | 337054 | |
|---|---|---|
Fabrikantcode | 4160581 | |
Merk | Thrustmaster | |
Garantie | 2 jaar | |
Afhandeling van je defect | Carry-in-garantie |
Force feedback | ||
|---|---|---|
Computerplatform | PC (Windows), PlayStation 3 |
Inclusief standaard |