Ruilen en retourneren
Wat is de status van mijn retourzending?
In Mijn Coolblue vind je de status van je retourzending. Zodra wij aan de slag gaan met jouw bestelling, sturen we je een bevestiging per mail.
Het kan gebeuren dat je product volgens je Track & Trace is aangekomen in ons magazijn, maar dat je nog geen ontvangstbevestiging hebt gekregen. Geen zorgen, na ontvangst van de Track & Trace kan het tot 24 uur duren voordat je een mail krijgt met daarin de ontvangstbevestiging.
Geen mail ontvangen? Check dan je spambox.
Mag ik een product thuis uitproberen?
Ja, je mag je product uitproberen zoals je in de winkel ook zou doen.
Bevalt het product niet? Dan kun je deze retourneren. Het is dan wel belangrijk om je product in de originele staat en verpakking terug te sturen. Zo kunnen we er nog iemand anders blij mee maken.
Hoe retourneer ik mijn producten?
Breng je product naar één van onze winkels of meld je retour aan via het online retourformulier. Je product opsturen werkt als volgt:
- Gebruik een stevige verpakking voor je product. Print je verzendlabel en laat 'm scannen bij een inleverpunt. Het nieuwe label vind je in je mail.
- Geef je pakje gratis af bij een postkantoor.
Zodra we jouw product ontvangen hebben, gaan we ermee aan de slag. Retourneren is altijd gratis. Binnen 30 dagen na aankoop kan je kiezen of je jouw product wil omruilen of je geld terug wil. Bij omruiling sturen we op de dag van ontvangst het nieuwe product naar je toe. Wil je liever jouw geld terug? Dan staat het binnen de 3 werkdagen op je rekening.
Halen jullie mijn product thuis op of moet ik deze zelf retourneren?
Dit ligt aan het specifieke product. We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.
- Bij veruit de meeste producten vragen we je om het product zelf naar ons toe te sturen. Pak het product in en stuur deze via een bpost punt of pakjesautomaat bij jou in de buurt of via één van onze winkels gratis naar ons toe.
- Grote producten zoals witgoed en keukenapparatuur komen we in de meeste gevallen bij je thuis ophalen.
Wil je weten of jouw product wordt opgehaald? Dit laten we je altijd per mail weten nadat je product is aangemeld. Daarnaast kan je op de productpagina van je product onder ‘specificaties’ vinden wat voor type garantie je hebt. Staat er ‘On-site service’? Dan komen we het product bij je ophalen. Als er 'Carry-in garantie' staat verwachten we dat je het product naar ons toestuurt.
Kan ik mijn product in de winkel retourneren?
Ja, als je jouw retour eerst online aanmeldt, kun je 'm in één van onze winkels afgeven.
Voordelen van retourneren in de winkel:
- We helpen je met het vinden van een vervangend product. Vaak hebben we 'm meteen op voorraad.
- Als we je product moeten opsturen voor reparatie, gaat dat sneller via onze winkel dan via een pakketpunt.
Hoe moet ik mijn product inpakken om het terug te sturen?
Gebruik een stevige verpakking, het liefst de originele. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is.
Je verpakte product kun je verzenden in een Coolblue-doos of andere stevige doos die je goed afsluit.
Product ingepakt? Print je verzendlabel uit of laat de barcode in het verzendlabel scannen vanaf je smartphone bij een bpost punt in de buurt. Het verzendlabel vind je in de mail die je van ons hebt ontvangen.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Binnen 30 dagen kun je je product voor retour aanmelden. Dit kan via het online retourformulier.
- Na aanmelden heb je nog eens 14 dagen de tijd om je product gratis op te sturen.
- Je kunt kiezen om je product gratis te ruilen of om je geld terug te laten storten.
- Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Bijvoorbeeld: haal een pan uit de doos en bekijk 'm van alle kanten, maar ga er niet mee koken.
- Bekijk hier de uitgebreide retourvoorwaarden.
Na 30 dagen kun je  je product voor reparatie aanmelden. Ook via het online retourformulier.
- Je hebt 2 jaar garantie op je product.
Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?
Je begrijpt wel dat je de volgende artikelen niet kan terugsturen:
- Software waarvan de verzegeling is verbroken. Dus je kan de nieuwste FIFA niet retourneren na het spelen van een wedstrijdje;
- Geopende verzorgingsproducten;
- Digitale activatiecodes, voor bijvoorbeeld Microsoft Office;
- Vouchers, cadeaukaarten en tegoedbonnen. Ook als ze nog niet gebruikt zijn;
- Cartridges en toners waarvan de bescherming en het folie is verwijderd.
Voor juist uitgevoerde diensten van postbodes en monteurs geven we geen geld terug. Hieronder vallen:
- installatie- en inbouwkosten;
- ingewisselde vouchers voor inbouw en/of installatie;
- kosten voor bijzondere verzendopties zoals tijdvaklevering.
Hoe meld ik online mijn retour aan?
Dit doe je gemakkelijk en snel via het online retourformulier.
Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?
Zodra we je retourzending verwerkt hebben, betalen we je binnen 3 werkdagen terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode.
Het kan zo zijn dat je je geld in meerdere delen terugkrijgt. Dit kan door een aantal dingen komen:
- Je hebt het bedrag of een gedeelte daarvan betaald met een cadeaukaart of een voucher. Je krijgt dat bedrag dan terug in de vorm van shoptegoed.
- Je hebt een product omgeruild voor een ander product. In dat geval storten we de aankoopwaarde van het eerste product terug op het betaalmiddel waarmee je als eerst hebt betaald. Heb je bijbetaald voor het vervangende product? Dan krijg je dat resterende bedrag apart teruggestort.
- Je hebt meerdere producten geretourneerd. Het kan zijn dat het ene product wat eerder is verwerkt dan de ander. Hierdoor heb je voor het ene product wel al je geld terug, maar voor de ander nog niet. Wij willen je in dat geval vragen alsjeblieft even geduld te hebben.
Heb je cash betaald? Bij retourneren in onze winkel betalen we een bedrag tot €50 cash terug. Een bedrag boven de €50 storten we terug op je rekening.
Welke retourmogelijkheden heb ik?
Binnen de 30 dagen na ontvangst van je product heb je 3 opties:
- je product gratis ruilen voor een ander product;
- je product laten repareren;
- je product gratis retourneren en je geld terug laten storten.
Na 30 dagen wordt je product altijd gerepareerd.
Je kan je keuze aangeven in het online retourformulier.