Welkom in jouw -omgeving! Hier kan je alles uit je assortiment bestellen met je persoonlijke budget.

Je kan altijd terug naar de normale Coolblue website door hier te klikken.

Je openstaande budget (incl. BTW) is hier altijd zichtbaar, zodat je precies weet hoeveel je kan uitgeven.

The website is in Dutch. Would you rather see it in English?

Translate
Klantenservice

Verdachte berichten en phishing

Hoe herken ik een verdacht bericht of phishing mail?

Je kunt verdachte berichten of phishing mail herkennen aan:

  • Links waar je op moet klikken om je korting of cadeaukaart te claimen
  • Vragen naar inloggegevens
  • Toegevoegde bestanden
  • Spelfouten, slechte opmaak of logo’s en afbeeldingen die niet van Coolblue zijn
  • Instructies om een zending te volgen, terwijl je niks besteld hebt
  • Extreme kortingen of acties. Kijk bij twijfel op onze website.
  • Prijsvragen waarbij je via een link je gegevens moet achterlaten

Wat doe ik als ik heb gereageerd op een verdacht bericht of phishing mail?

Het is belangrijk om in actie te komen als je jouw gegevens op een verdachte website hebt ingevuld of op een phishing link hebt geklikt.

Heb je jouw gebruikersnaam en wachtwoord ergens ingevuld?
Pas dan meteen je wachtwoord op je werk account aan. Doe dit ook voor andere websites waarvoor je hetzelfde wachtwoord gebruikt.

Heb je een betaling gedaan?
Neem meteen contact op met je bank en laat het geld storneren.

Ik heb een verdacht bericht ontvangen. Komt dit echt van Coolblue?

Waarschijnlijk is dit bericht niet van Coolblue, maar als iemand die zich voordoet als Coolblue. Die persoon wil bijvoorbeeld:
achter je persoonlijke gegevens komen. Bijvoorbeeld je NAW gegevens of je wachtwoord.
jou lokken met valse acties of flinke kortingen om je geld af te pakken.

Zulke berichten kun je ontvangen via mail, social media, WhatsApp en sms. Je kunt ook verdachte websites tegenkomen. Lees “Hoe herken ik een verdacht bericht?" om te leren hoe je verdachte berichten of phishing mails herkent.

Wat doet Coolblue tegen valse berichten, nepmails en phishing?

We doen er alles aan dit soort berichten te voorkomen. Een team Coolbluers houd zich hier dagelijks mee bezig en zij doen hun best om alles zo snel mogelijk offline te krijgen. Dit lukt helaas niet altijd, omdat online fraudeurs van over de hele wereld opereren. Daardoor kunnen ze heel snel weer nieuwe berichten sturen. Het is daarom belangrijk dat je zelf goed oplet en dat je deze berichten kunt herkennen. Bekijk daarvoor de website van de overheid Safeonweb.be.

Wat doe ik met een verdacht bericht of phishing mail?

Als je een verdacht bericht of phishing mail hebben ontvangen, is het belangrijk dat je geen gegevens achterlaat. Klik ook niet op links en open geen bestanden. Verwijder de mail en leeg je prullenbak.

Contact opnemen

Onze klantenservice is tot 23.59 uur geopend
Persoonlijke chat Dialogisch.
Je chat nu met Coolblue klantenservice
Deze chat is gesloten
foo
Oeps Bestandsgrootte is groter dan 5mb. Upload een kleiner bestand.