The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Geschreven door Lieze

Hoe kies ik een gezondheid horloge?

Je kent het wel: je hebt een kantoorbaan, beweegt te weinig en misschien sponsor je zelfs de sportschool. Om je gezondheid te verbeteren is een gezondheid horloge een handig hulpmiddel. Kies er één met je gezondheidsdoelen in gedachten. Ieder horloge helpt je sowieso om meer te bewegen en om inzicht te krijgen in je calorieverbranding.

Ik wil meer bewegen

Fitbit inspire app

Ieder gezondheidshorloge spoort je aan om genoeg te bewegen. Het meet je gelopen afstand, aantal stappen en geeft aan hoeveel je nog moet lopen voor het behalen van je dagelijkse stappendoel. Heb jij een baan waarbij je veel achter een bureau zit? Dan raden we een gezondheidshorloge met een bewegingsherinnering aan. Als je te lang stil zit, ontvang je een melding. Haal koffie voor de afdeling, loop een rondje of doe een paar stretchoefeningen.

Ik wil afvallen of gezonder eten

Gezonder eten

Als je wil afvallen is het zaak om minder calorieën binnen te krijgen dan je verbrandt. Elk gezondheid horloge houdt bij hoeveel calorieën je verbrandt aan de hand van hoeveel je beweegt of je hartslag. Zo weet je hoeveel je ongeveer kunt eten. Wil je het niet ongeveer, maar precies weten? Kies dan een horloge waarop je jouw calorie-inname kunt bijhouden. Door in te voeren wat je eet, ben je bewuster van je eetpatroon en zie je precies hoeveel calorieën je inneemt.

Ik wil mijn stressniveau weten

Stressniveau smartwatch

Heb je het gevoel dat je alle ballen hoog moet houden? Je werk, gezin, een sociaal leven. Dan ervaar je misschien stress. Om dit te checken, zoek je een horloge met een stressmeting. Aan de hand van je hartslagvariabiliteit geeft het horloge een indicatie van je stressniveau. Je wat? Je hartslagvariabiliteit is de variatie in tijd tussen je hartslagen. Hoe hoger, hoe beter. Zo schakel je sneller, ben je beter bestand tegen onverwachte situaties en voorkom je ernstige klachten als een burn-out.

Ik wil genoeg drinken

Drinken met smartwatch

Wil jij jouw gezondheid verbeteren door meer water te drinken? Dan is het handig om het aantal glazen water dat je drinkt bij te houden. Dit kan op sommige horloges. Als je water drinkt, houdt je dit bij in de app op je telefoon of op het horloge zelf. Vervolgens zie je op het gezondheidshorloge hoeveel je nog moet drinken om die aanbevolen 2 liter te halen.

Ik wil mijn slaappatroon verbeteren

Slapen met smartwatch

Door te kiezen voor een gezondheid horloge met slaaptracking krijg je inzicht in de kwaliteit van je slaap. Zo zie je bijvoorbeeld hoeveel uur je slaapt en hoe lang je in de verschillende slaapfases zit. Naast dat dit interessante inzichten geeft, verbeter je jouw slaappatroon door nachten te vergelijken. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk dat je slecht slaapt als je 's avonds nog sport. Door je slaap te analyseren, elimineer je de boosdoener en ga je voor een goede nachtrust.

Wil je meer doen voor je gezondheid?

Ik wil meer sporten en mijn voortgang bijhouden

Wil jij jouw gezondheid verbeteren door meer te sporten? Dan is een sporthorloge meer geschikt. Door je prestaties gedetailleerd bij te houden, zie je jouw conditie verbeteren. Dit motiveert je om te blijven sporten. Ook stel je doelen waarna het horloge trainingsadviezen geeft om die te bereiken. Sporthorloges kunnen overigens ook over bovenstaande gezondheidsopties beschikken. Het één sluit het ander niet uit.

Ik wil gezondheidsapps installeren

Als je naast bovenstaande gezondheidsopties ook gezondheidsapps wil toevoegen, zoek je een smartwatch in plaats van een gezondheid horloge. Voeg bijvoorbeeld een voedingsapp toe waarin je ziet of je voldoende vitamines of proteïnen binnenkrijgt. Of installeer een app die je helpt om te stoppen met roken. Zo'n app geeft aan hoe je gezondheid verbetert en hoeveel geld je bespaart door sigaretten links te laten liggen.


© 1999 - 2019 - Coolblue N.V.
Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 7.032 beoordelingen