Hoe los je problemen met meldingen op Apple Watch op?
Verschillende oorzaken
Ontvang jij geen meldingen meer van je iPhone op je Apple Watch? Dit heeft verschillende oorzaken. Met deze tips krijg jij weer al je meldingen op je Watch:
- Tip 1: verbind Apple Watch met je iPhone
- Tip 2: schakel Niet storen uit
- Tip 3: schakel Berichtgeving in
Tip 1: verbind Apple Watch met je iPhone
Misschien heeft je Apple Watch geen verbinding meer met je iPhone. Zie je een rood kruisje, wifi symbool of iPhone symbool boven in het scherm van jouw Apple Watch? Dat betekent dat jouw Watch niet meer met je iPhone is verbonden.
Verbind je Apple Watch opnieuw met je iPhone door:
- Apple Watch in de buurt te houden van iPhone;
- Apple Watch en iPhone te herstarten.
Werkt dit niet? Koppel dan je Apple Watch los van je iPhone in de Apple Watch app. Koppel hierna je apparaten opnieuw via de Apple Watch app.
Tip 2: schakel 'Niet storen' uit
Staat de 'Niet storen' modus aan op jouw Apple Watch? Dan worden alle meldingen geblokkeerd en stil gehouden. Je schakelt de 'Niet storen' functie zo uit:
- Ontgrendel je Apple Watch.
- Veeg omhoog, zodat het bedieningspaneel opent.
- Tik op het paarse maan-symbool. De 'Niet storen' modus wordt nu uitgeschakeld. Is het maan-symbool niet paars gekleurd? Dan is de 'Niet storen' modus niet actief. Probeer dan de stappen hieronder.
Tip 3: schakel 'Berichtgeving' in
Als je geen berichten op je Watch ontvangt, kan dat komen doordat 'Berichtgeving' is uitgeschakeld op je Watch. Je schakelt dit gemakkelijk weer in via je iPhone.
- Open de Apple Watch app op je iPhone en tik op Mijn Watch.
- Tik op Berichtgeving en daarna op de app waarvan je berichten wil ontvangen.
- Tik op Match iPhone. Je ontvangt nu alle meldingen die je ook op iPhone krijgt.
- Je kunt ook per app instellen of en hoe je meldingen ontvangt op je Apple Watch. Hoe je dat doet, lees je in het adviesartikel hieronder.