The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Geschreven door Lieze

Fitbit bandje kapot: hoe vraag je een nieuw bandje aan?

Heb je jouw Fitbit bij Coolblue gekocht en gaat het bandje binnen de garantietermijn van 2 jaar kapot, zonder dat jij er iets aan kunt doen? Dan kun je een nieuw bandje aanvragen bij Fitbit. Hiervoor moet je 7 stappen doorlopen. Lukt het niet of wil je liever iemand spreken? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Nieuw bandje aanvragen in het kort

Fitbit bandje
  1. Log in op de Fitbit website en maak een claim aan.
  2. Kies het type bandje.
  3. Upload de gevraagde bestanden.
  4. Kies een kleur en formaat bandje.
  5. Vul het bezorgadres in.
  6. Controleer je aanvraag en dien in.
  7. Volg de status van je claim.

Stap 1: log in en maak een claim aan

Gedekt onder garantie Fitbit aanvraag bandje

Ga naar de website van Fitbit en log in met je Fitbit account. Dit moet hetzelfde account zijn als waar de Fitbit met het kapotte bandje aan gekoppeld is. Vervolgens klik je op 'Een claim indienen'. Houd er rekening mee dat Fitbit je aanvraag alleen goedkeurt als het bandje kapot is door een productiefout. Normale slijtage en schade door verkeerd gebruik dekt Fitbit niet.

Stap 2: selecteer je Fitbit en kies het type bandje

Fitbit aanvraag bandje kiezen

Selecteer welke Fitbit je hebt. Omdat je Fitbit aan je account gekoppeld is, zie je de tracker al staan. Je hoeft dus alleen op 'Doorgaan' te klikken. Hierna kies je welk type bandje je wil ontvangen.

Stap 3: upload de gevraagde bestanden

Fitbit aanvraag extra informatie

Fitbit vraagt je om een foto van het kapotte bandje toe te voegen. Zorg dat de foto duidelijk is. Vervolgens vul je in dat je jouw Fitbit bij Coolblue hebt gekocht en voeg je je aankoopbewijs toe. Deze heb je destijds van ons in je mail ontvangen met de naam 'Verzendbevestiging en factuur van order xxx'. Je vindt je factuur ook in je Coolblue account onder 'Mijn bestellingen'. Om deze stap af te sluiten, beschrijf je jouw probleem met het bandje.

Stap 4: kies een kleur en formaat bandje

Fitbit aanvraag kleur kiezen

Nu kies je welke kleur bandje je wil ontvangen. Geef ook aan welk formaat je nodig hebt. Bij kunststof bandjes vind je het formaat van je huidige bandje aan de binnenkant. Voor meer informatie over welk formaat je nodig hebt, klik je op 'Weet je het formaat niet zeker?'.

Stap 5: vul het bezorgadres in

Fitbit aanvraag bezorginformatie

Vul het adres in waar je het bandje wil ontvangen. Lukt het je niet je gehele postcode in te vullen? Probeer het dan eens zonder letters en klik op 'enter'. Nu krijg je een suggestie te zien. Controleer het adres en klik op 'ok'.

Stap 6: controleer je claim en dien in

Fitbit aanvraag controleren

Heb je geen foutje gemaakt? Controleer de informatie die je hebt ingevuld. Als alles klopt, dien je jouw claim in.

Stap 7: volg de status van je claim

Fitbit aanvraag status controleren

Je bent nu klaar. In principe controleert Fitbit je claim binnen 2 à 3 dagen, maar het kan voorkomen dat het langer duurt. Als je claim is goedgekeurd, ontvang je je nieuwe bandje thuis. Ben je benieuwd naar de status van je claim? Dan kun je deze volgen door op 'status claim' te klikken.

Stap 8: of neem contact op met onze klantenservice

Klantenservice Coolblue

Lukt het je niet om de claim digitaal bij Fitbit in te dienen? Neem dan contact op met onze klantenservice. We helpen je graag verder.



© 1999 - 2020 - Coolblue N.V.
Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 12.612 beoordelingen