The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Geschreven door Jonna

Wat zijn de mogelijkheden met de Fitbit App?

Mooi. Je Fitbit activity tracker is binnen. Je hebt een doel voor ogen en je gaat er helemaal voor. Om inzicht te krijgen in de voortgang van je doel is de Fitbit app die bij je Fitbit activiteitstracker hoort een handig hulpmiddel. De app is verkrijgbaar voor zowel iOS, als Android en Windows 10. In dit artikel vertel ik je alles over de mogelijkheden van de Fitbit app.

Dagelijkse activiteiten & nachtrust

acitiviteiten en slaap meten

In de Fitbit app stel je doelen in. Je geeft bijvoorbeeld aan hoeveel stappen je minimaal op een dag wilt zetten en hoeveel calorieën je wilt verbranden. In de app zie je continu de voortgang van deze doelen. Heb je een doel behaald? Dan geeft je tracker een trilling. Naast je activiteiten meet de Fitbit ook je nachtrust. Zo zie je de volgende dag hoeveel uur je geslapen hebt en op welke tijden je in een lichte of diepe slaap was. Last van vermoeidheid? Stel dan een slaapdoel in. Als je ook invult wanneer je wakker wilt worden, berekent de app welk tijdstip voor jou het meest geschikt is om te gaan slapen. Je krijgt voortaan een herinnering als het bedtijd is, zodat je een vast slaapritme ontwikkelt.

Workouts

Workouts meten

Om gezond te blijven is genoeg actieve beweging belangrijk. Ga je buiten een rondje hardlopen? Neem dan je smartphone mee want de app volgt tijdens je training je gps-positie. Hierdoor zie je achteraf precies je afgelegde route. Daarnaast luister je via de app naar je favoriete iTunes playlist en blijf je dankzij de voice-berichten ook tijdens het rennen op de hoogte van je afgelegde afstand en snelheid. Je workouts worden opgeslagen en weergegeven in de kalender. Hierdoor krijg je een mooi overzicht van al je trainingen én je vooruitgang.

Gewicht & Voeding

Gewicht en voeding meten

Wil je gewicht verliezen of je gewicht in de gaten houden? Let dan op je calorieën. Je calorieverbruik wordt automatisch gemeten door je activity tracker. Dankzij de handige foodscanner in de app kun je ook je calorie-inname gemakkelijk bijhouden. Je scant de barcode van een product en de app herkent hoeveel calorieën het bevat. De Fitbit app herkent op dit moment helaas nog geen Nederlandse voeding, zoals drop of stroopwafels.

Wil je nog nauwkeuriger je gewicht in de gaten houden? Schaf dan de Fitbit Aria WiFi Smart Scale aan. Deze weegschaal koppel je namelijk ook aan de app, waardoor je ook inzicht krijgt in je vetpercentage, BMI en spiermassa.

Motivatie

Motivatie

Soms is het lastig om gemotiveerd te blijven. Gelukkig helpt de Fitbit app je hierbij. Nodig je collega's of vrienden uit om een uitdaging aan te gaan. Zo zie je wie aan het eind van de week de meeste stappen gelopen heeft of wie de meeste kilometers heeft afgelegd. Daarnaast krijg je motiverende berichten op je smartphone die je helpen je doel te behalen. Gelukt? Dan verdien je een medaille. Een persoonlijk record neergezet? Laat je vrienden het weten. Stuur een selfie en de gegevens van je workout naar elkaar of deel het op social media.

Conclusie

Het gebruik van de Fitbit app naast je activity tracker helpt je om nóg bewuster te worden van je gezondheid. Naast het bijhouden van je dagelijkse activiteiten en workouts, houd je ook je gewicht in de gaten met de app. Leuk om te zien hoe je begonnen bent en hoe je er nu voor staat. En ook niet onbelangrijk: het is mogelijk om meerdere apparaten te koppelen. Zo heb je al je gegevens overzichtelijk in 1 app. Daarnaast zijn wat mij betreft de motiverende berichtjes op je smartphone, het verdienen van medailles en het uitdagen van collega's en vrienden leuke bijkomstigheden om extra gemotiveerd te blijven.


© 1999 - 2019 - Coolblue N.V.
Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 7.028 beoordelingen