The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Geschreven door Robyn

Wat doe je als jouw Fitbit niet synchroniseert?

Wanneer je Fitbit niet met je telefoon synchroniseert, ligt dit meestal aan je bluetooth verbinding. Lees hier wat je moet doen om het probleem op te lossen. Voor je het weet, zie jij de metingen van je Fitbit weer op je telefoon.

Stappenplan in beeld

Synchroniseert je Fitbit niet met je smartphone? Doorloop dan de volgende stappen:

  • Stap 1: check of bluetooth aan staat.
  • Stap 2: check of je Fitbit verbonden is met internet.
  • Stap 3: verbreek de bluetooth verbinding van je telefoon met andere apparaten.
  • Stap 4: verbreek de verbinding van andere apparaten met je Fitbit.
  • Stap 5: update je telefoon.
  • Stap 6: update je Fitbit en laad 'm op.
  • Stap 7: update de Fitbit app.

Stap 1: check of bluetooth aan staat

Bluetooth telefoon

Als je Fitbit niet synchroniseert, check je als eerste of bluetooth aanstaat op je telefoon en Fitbit. Als bluetooth bij 1 van beide apparaten uit staat, kunnen ze geen verbinding maken met elkaar.

Zijn je smartphone en Fitbit verbonden? Verbreek dan tijdelijk de verbinding.

  1. Ga naar de instellingen op je smartphone.
  2. Ga naar 'Bluetooth' en tik op je Fitbit.
  3. Tik nu op 'Vergeet dit apparaat'.
  4. Open de Fitbit app en koppel je Fitbit opnieuw aan je smartphone.

Stap 2: check of je Fitbit verbonden is met internet

Vliegtuigmodus telefoon

Je Fitbit moet verbonden zijn met het internet om je gegevens te synchroniseren met je smartphone of computer. Zorg daarom dat je Fitbit smartwatch of activity tracker verbonden is met mobiele data of een wifi netwerk. Controleer of je smartphone internetverbinding heeft en of je Fitbit gekoppeld is aan je smartphone. Is dat het geval? Dan is jouw Fitbit verbonden met internet.

Stap 3: check de verbinding met andere apparaten

Vergeet dit apparaat

Wanneer je smartphone een verbinding heeft met andere apparaten, zoals een muziekinstallatie of headset, valt de verbinding tussen je telefoon en Fitbit mogelijk weg. Kijk in het bluetooth menu met welke apparaten je telefoon verbonden is en verbreek de verbinding.

Stap 4: check andere apparaten op verbinding met Fitbit

Inspire 2 verbinding Fitbit app

Je Fitbit tracker kan maar met 1 apparaat in verbinding staan. Let er dus op dat bijvoorbeeld je tablet of de telefoon van je partner niet in verbinding staat met je Fitbit.

Stap 5: update je telefoon

Fitbit Inspire 2 naast Apple iPhone 8 Plus

Misschien synchroniseert je Fitbit niet omdat je telefoon een software update nodig heeft. Als je smartphone achterloopt op dat gebied, werken bepaalde functionaliteiten misschien niet goed. Update je smartphone via de instellingen op je toestel. Is je smartphone bijgewerkt, maar synchroniseert je Fitbit nog steeds niet? Start je telefoon dan opnieuw op en probeer het synchroniseren nog eens.

Stap 6: update je Fitbit en laad 'm op

Fitbit bijwerken

Met de nieuwste software updates op je Fitbit heb je een grotere kans dat je Fitbit weer goed synchroniseert met je smartphone, tablet of computer. Laad je Fitbit helemaal op voordat je 'm updatet. De meeste Fitbit horloges worden automatisch geüpdatet. Handmatig doe je dat zo:

  1. Open de Fitbit app en houd je Fitbit in de buurt.
  2. Tik op jouw profielfoto en op jouw Fitbit.
  3. Tik op de roze knop 'Bijwerken'. Deze knop zie je alleen als er een update beschikbaar is.

Is je Fitbit bijgewerkt maar synchroniseert hij nog steeds niet? Herstart je Fitbit dan.

Stap 7: update de Fitbit app

Update Fitbit app

Met de recentste versie van de Fitbit app op je smartphone, tablet of laptop is de kans op goede synchronisatie groter. Update de app dus via de app store op jouw apparaat. Is jouw Fitbit app bijgewerkt maar synchroniseert je Fitbit nog niet? Sluit de Fitbit app dan geforceerd af. Zorg dat hij ook niet in de achtergrond nog geopend is.



© 1999 - 2021 - Coolblue België N.V.
Beoordeling door klanten: 9,1 / 10 - 15.418 beoordelingen