The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Geschreven door Lucinda

Hoe los ik problemen met mijn draadloze toetsenbord en muis op?

Hapert de verbinding met je draadloze toetsenbord of muis? Of heeft jouw randapparaat helemaal geen verbinding? Dan kun je een aantal dingen proberen. Wissel bijvoorbeeld van usb poort of zorg voor nieuwe batterijen. In dit artikel lees je wat je zelf kunt doen om problemen met je draadloze randapparatuur op te lossen.

Batterijniveau laag

Batterijen leeg

Als je toetsenbord of muis op batterijen werkt, dan raken deze uiteindelijk leeg. Stop nieuwe batterijen in het randapparaat om te kijken of dit jouw problemen oplost. Werkt je toetsenbord of muis op een accu? Sluit dan de oplaadkabel aan en verbind hem met de pc. Als een lege accu het probleem is, dan is dat na deze stap opgelost en doet je toetsenbord weer precies wat je wil.

Probeer een andere usb poort

Andere usb poort proberen

Het kan zijn dat de dongel van jouw toetsenbord of muis niet goed of helemaal niet werkt, wanneer hij in een grijze of zwarte usb 2.0 poort zit. Probeer daarom altijd of het toetsenbord of de muis wél goed functioneert als je de dongel in een usb 3.0 poort stopt. Deze poorten zijn meestal blauw van kleur. Let er hierbij ook op dat de dongel in een poort zit die het dichtst bij het toetsenbord of de muis staat. Zo heb je de meeste kans dat hij het signaal goed oppikt.

Storende apparatuur in de buurt

Storende apparaten in de buurt

Als er apparaten in de buurt zijn die gebruik maken van een 2.4 Ghz band, kan dit een storing geven in de draadloze verbinding van je toetsenbord of muis. Denk hierbij aan apparaten zoals een magnetron, muis of telefoonstation. Probeer eens op een andere plek in het huis aan de slag te gaan met je randapparaat of zorg dat je andere apparaten met een 2.4 Ghz signaal uitstaan.

Controleer software- en driver updates

Het kan zijn dat de software en/of de drivers voor het randapparaat niet up-to-date zijn. Kijk via de software applicatie of de website van jouw leverancier of er updates beschikbaar zijn.


© 1999 - 2019 - Coolblue N.V.
Beoordeling door klanten: 9,2 / 10 - 16.563 beoordelingen