The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Geschreven door Iris

Veelvoorkomende foutmeldingen bij Philips volautomatische koffiemachines

Het komt weleens voor dat een Philips volautomatische koffiemachine een foutmelding geeft. Vaak los je het probleem dan zelf op door een aantal handelingen te verrichten. In dit artikel help ik je hierbij, door de meest voorkomende foutmeldingen op een rijtje te zetten. Uiteraard mét uitleg hoe je ieder probleem verhelpt.

Foutcode 01: de koffietrechter is verstopt

Foutcode 01 betekent dat de koffietrechter verstopt is. Dit verhelp je zo:

  1. Schakel de koffiemachine uit en haal de stekker uit het stopcontact. Haal de zetgroep uit het apparaat.
  2. Open het dekseltje van het vakje voor gemalen koffie. Dit vakje zit vlak naast het bonenreservoir.
  3. Steek de steel van een eetlepel in het vakje en beweeg dan op en neer om ervoor te zorgen dat de aangekoekte gemalen koffie naar beneden valt

Foutcode 03: de zetgroep is vies of niet goed gesmeerd

Foutcode 03 betekent dat de zetgroep vies is of niet goed gesmeerd is. Dit verhelp je zo:

  1. Schakel de koffiemachine uit met de hoofdschakelaar.
  2. Spoel de zetgroep af met schoon water en laat 'm aan de lucht drogen.
  3. Smeer hierna de zetgroep in met siliconenvet.

Foutcode 04: de zetgroep is niet goed geplaatst

Foutcode 04 betekent dat de zetgroep niet goed geplaatst is. Dit verhelp je zo:

  1. Schakel de koffiemachine uit met de hoofdschakelaar aan de achterkant van het apparaat.
  2. Haal de zetgroep uit het apparaat en plaats deze opnieuw in het apparaat.
  3. Controleer of de zetgroep in de juiste stand staat voordat je deze plaatst.

Foutcode 05: er zit lucht in het waterdoorloopsysteem

Stap 1: koffiemachine resetten

  1. Schakel de koffiemachine uit met de hoofdschakelaar aan de achterkant van het apparaat.
  2. Na 3 seconden schakel je het apparaat op dezelfde manier weer aan.
  3. Als je de machine weer werkt zoals gewoonlijk, tap je nu 2 tot 3 koppen heet water. Ontkalk de koffiemachine eventueel als je dit voor langere tijd niet hebt gedaan.

Stap 2: waterfilter installeren

Is het probleem niet verholpen? Dan is het AquaClean waterfilter verstopt of niet goed geïnstalleerd.

  1. Haal het waterfilter uit het waterreservoir en probeer opnieuw koffie te zetten.
  2. Als dit werkt, ga je het waterfilter op de juiste manier weer terugplaatsen.
  3. Dit doe je door het filter eerst gereed te maken. Hoe je dit doet, lees je in onderstaand artikel. (Als het probleem hierna nog steeds niet is opgelost, is het filter verstopt en moet je 'm vervangen voor een nieuwe.)
Iris
Artikel van:
Iris

© 1999 - 2019 - Coolblue N.V.
Beoordeling door klanten: 9,1 / 10 - 8.550 beoordelingen