The website is in Dutch. Would you like to translate it to English?


Geschreven door Siebe

Welke garantie heb ik nodig bij mijn laptop?

Je staat op het punt om een nieuwe laptop aan te schaffen maar je wilt er ook zeker van zijn dat je ergens terecht kunt als er problemen zijn met jouw laptop. Het is daarom belangrijk dat je een garantietype kiest die het beste bij jou past. Om die keuze wat eenvoudiger te maken, lees je hieronder welke garantie geschikt is voor welk type gebruik.

Verschillende garantievormen

Voordat je een garantievorm kiest die bij jouw gebruik past, is het goed om op de hoogte te zijn van de verschillende soorten garantie. Carry-in garantie wordt standaard geleverd. Bij problemen lever je dan zelf je laptop in bij Coolblue. Pick up and return en onsite garantie lopen via de fabrikant van de laptop. Een precieze omschrijving van alle soorten garanties lees je via de link hieronder.

Ik gebruik mijn laptop voor ontspanning

Social media bijhouden, een filmpje kijken op Netflix en lekker muziek luisteren op Spotify. Eigenlijk kun je niet zonder, maar je raakt niet gelijk in de problemen als je laptop niet meer werkt. In dat geval is de beste keuze carry-in garantie. Carry-in garantie krijg je altijd twee jaar standaard bij je laptop, en dekt alle technische problemen die buiten jouw schuld om ontstaan. Omdat deze garantie standaard is, hoef je niet verder te zoeken naar bepaalde laptops.

Ik gebruik mijn laptop voor mijn studie

Tegenwoordig kun je bijna niet meer studeren zonder laptop. Al die deadlines en verslagen , je moet er niet aan denken dat jouw laptop het begeeft. Geen zin om uit te vogelen waar je heen moet bij problemen? Kies dan voor een laptop met pick up and return garantie. Je spreekt dan met de fabrikant een tijd op dat de laptop bij je wordt opgehaald, waardoor je zelf niet naar het postkantoor moet om de laptop op te sturen.

Ik gebruik mijn laptop voor mijn werk

Is jouw inkomen afhankelijk van jouw laptop? Dan moet je natuurlijk zo snel mogelijk geholpen worden als jouw laptop vanwege een technisch probleem niet bruikbaar is. In dit geval is onsite garantie vaak de beste keuze. Je belt dan eerst met de fabrikant van de laptop, die op afstand het probleem probeert op te lossen. Lukt dat niet? Dan komt er de volgende werkdag iemand langs. Als jouw laptop mee moet ter reparatie, krijg je een vervangend toestel te leen.

Tot slot

Heb je al een laptop gekocht, en wil je alsnog jouw garantie uitbreiden? In sommige gevallen is dit mogelijk. Hiervoor heb je een carepack nodig. Kijk wel goed na of een carepack geschikt is voor jouw laptop én binnen de aankooptermijn valt.

Siebe
Artikel van:
Siebe
Laptopspecialist.

© 1999 - 2018 - Coolblue N.V.
Beoordeling door klanten: 9,1 / 10 - 12.949 beoordelingen