The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Coolblue

Retourneren

Terug naar de klantenservice

In je Mijn Coolblue-account kan je de status zien. Zodra wij aan de slag gaan met jouw bestelling, sturen we je een bevestiging per mail. Het kan gebeuren dat je product volgens je Track & Trace is aangekomen in ons magazijn, maar dat je nog geen ontvangstbevestiging hebt gekregen. Geen zorgen, het kan tot 24 uur duren voordat we je retour in behandeling nemen.

Heb je je product meer dan 3 dagen geleden teruggestuurd en nog niets gehoord? Neem dan contact op met onze klantenservice.


Dit ligt aan het specifieke product. We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.

  • Bij veruit de meeste producten vragen we je om het product zelf naar ons toe te sturen. Pak het product in en stuur deze via een bpost-punt bij jou in de buurt of via één van onze winkels gratis naar ons toe.
  • Grote producten zoals witgoed en keukenapparatuur komen we in de meeste gevallen bij je thuis ophalen.

Wil je weten of jouw product wordt opgehaald? Dit laten we je altijd per mail weten nadat je product is aangemeld. Daarnaast kan je op de productpagina van je product onder ‘specificaties’ vinden wat voor type garantie je hebt. Staat er ‘On-site service’? Dan komen we het product bij je ophalen. Als er 'Carry-in garantie' staat verwachten we dat je het product naar ons toestuurt.


Zodra we je retourzending verwerkt hebben, betalen we je binnen 3 werkdagen terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode.

Het kan zo zijn dat je je geld in meerdere delen terugkrijgt. Dit kan door twee dingen komen:

  • Je hebt het bedrag of een gedeelte daarvan betaald met een cadeaubon of een voucher. Je krijgt dat bedrag dan terug in de vorm van shoptegoed.
  • Je hebt een product omgeruild voor een ander product. In dat geval storten we de aankoopwaarde van het eerste product terug op het betaalmiddel waarmee je als eerst hebt betaald. Heb je bijbetaald voor het vervangende product? Dan krijg je dat resterende bedrag apart teruggestort.
  • Heb je cash betaald? Bij retourneren in onze winkel betalen we een bedrag tot €50 cash terug. Een bedrag boven de €50 storten we terug op je rekening.

Schrijf het retournummer en het retouradres dan op een apart briefje en plak deze op de doos. Gebruik hierbij als adres het antwoordnummer of het adres op het verzendlabel. Verzending is dan gratis.


Gebruik een stevige verpakking, het liefst de originele. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is.

Je verpakte product kun je verzenden in een Coolblue-doos of andere stevige doos die je goed afsluit.

Product ingepakt? Print je verzendlabel uit of schrijf het antwoord- en retournummer op de doos. Die vind je in de mail die je van ons hebt ontvangen.


Binnen de 30 dagen na ontvangst van je product heb je 2 opties:

  • je product gratis ruilen voor een ander product;
  • je product gratis retourneren en je geld terug laten storten.

Na 30 dagen wordt je product altijd gerepareerd.

Je kan je keuze aangeven in het online retourformulier.


Je begrijpt wel dat je de volgende artikelen niet kan terugsturen:

  • Software waarvan de verzegeling is verbroken. Dus je kan de nieuwste FIFA niet retourneren na het spelen van een wedstrijdje.
  • Vouchers, cadeaubonnen en tegoedbonnen. Ook als ze nog niet gebruikt zijn.

Voor juist uitgevoerde diensten van postbodes en monteurs geven we geen geld terug. Hieronder vallen:

  • installatie- en inbouwkosten;
  • ingewisselde vouchers voor inbouw en/of installatie;
  • kosten voor bijzondere verzendopties zoals Coolblue VandaagNog® en tijdvaklevering.

Je kan binnen de 30 dagen nadat je het product ontvangen hebt, je retour aanmelden. Hierna krijg je nog eens 14 dagen de tijd om je product gratis terug te sturen. Je hebt 2 opties:

  • je product gratis ruilen voor een ander product.
  • je product gratis retourneren en je geld terug laten storten.

Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen.

Je kan je keuze aangeven in het online retourformulier. Na 30 dagen repareren wij je product en gelden de bovenstaande opties niet meer.


Dit doe je gemakkelijk en snel via het online retourformulier.


Ja dat kan! Lees hieronder hoe:

  • Ga met je product naar één van onze winkels. Je hoeft je retour van tevoren niet online aan te melden en hoeft niets uit te printen.
  • Wil je je product omruilen? Reserveer het nieuwe product dan alvast door het te bestellen en naar de winkel te laten sturen. Je hoeft nog niet te betalen tijdens het reserveren.
  • Wil je liever je geld terug? Bedragen lager dan € 30,- betalen we direct terug in de winkel. Hogere bedragen storten we binnen 3 werkdagen op je rekening.


© 1999 - 2020 - Coolblue N.V.
Beoordeling door klanten: 9,1 / 10 - 14.294 beoordelingen