The website is in Dutch. Would you rather see it in English?



Dit doe je gemakkelijk en snel via het online retourformulier.


Als je product binnen de garantieperiode kapot gaat en het om een fabricagefout gaat, is de reparatie helemaal gratis. Ook wanneer het defect door eigen schuld komt, kunnen we je helpen met de reparatie. Hiervoor moet je wel betalen. We kunnen van tevoren niet aangeven hoe hoog de kosten zijn. We onderzoeken eerst je product, maken een prijsopgave en wachten op jouw beslissing voordat we aan de reparatie beginnen.

De reparatie meld je gemakkelijk en snel aan via het online retourformulier.


  1. Meld je reparatie aan via het online retourformulier.
  2. Bereid je product voor op de terugreis:
  • Pak het goed en stevig in. Dit hoeft niet in de originele verpakking.
  • Verwijder waar nodig je data en account.
  1. Print je verzendlabel uit of schrijf het antwoord- en retournummer op de doos. Die vind je in de mail die wij je hebben gestuurd.
  2. Stuur het pakje gratis terug via:
  1. Leun achterover en houd de status in de gaten via Mijn Coolblue.

Smartphone- en tabletreparaties kun je betalen met ecocheques als je de reparatie uit laat voeren door CoolblueRepareert. Deze reparatiedienst vind je in onze winkel in Wilrijk. Bekijk of CoolblueRepareert jouw model repareert. Ga met de ecocheques op het door jou gekozen moment naar de winkel in Wilrijk en betaal de reparatie met ecocheques.


Je krijgt een prijsopgave als de reparateur vastgesteld heeft dat het defect is ontstaan door gebruikersschade. Je kan kiezen uit 3 opties:

  1. Je gaat akkoord met de prijsopgave. Het product wordt dan gerepareerd. In de meeste gevallen heb je het binnen de 2 weken na je akkoord weer terug.
  2. Je gaat niet akkoord met de prijsopgave, maar wilt wel je product terug. Je betaalt dan € 39,95 aan onderzoekskosten en krijgt je product terug.
  3. Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt je product niet meer terug. Je betaalt dan geen onderzoekskosten en je product wordt milieuvriendelijk vernietigd.

Zowel binnen als buiten de fabrieksgarantie kan je bij ons terecht voor je reparatie. Binnen de fabrieksgarantie is dit gratis, daarna moet je voor de reparatie betalen.

  • Is je product binnen de 30 dagen na aankoop al defect? Dan kan je ervoor kiezen om je geld terug te krijgen of je product om te ruilen voor een nieuw product.
  • Is je product na 30 dagen defect bij normaal gebruik en binnen de garantieperiode? Dan is dit een fabricagefout en is de reparatie volledig kosteloos. We zorgen dat de reparatie niet langer dan 3 weken duurt.
  • Ook buiten de fabrieksgarantie kan je bij ons terecht. Hiervoor moet je wel betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kan jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.

De reparatie meld je gemakkelijk en snel zelf aan via het online retourformulier.


Dit ligt aan het specifieke product. We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.

  • Bij veruit de meeste producten vragen we je om het product zelf naar ons toe te sturen. Pak het product in en stuur deze via een bpost-punt bij jou in de buurt of via één van onze winkels gratis naar ons toe.
  • Bij grote producten zoals witgoed komt er in de meeste gevallen een monteur langs, zodat je toestel niet verplaatst hoeft te worden.

Wil je weten of er voor jouw product een monteur langskomt? Dit laten we je altijd per mail weten nadat je product is aangemeld. Daarnaast kan je op de productpagina van je product onder ‘specificaties’ vinden wat voor type garantie je hebt. Staat er ‘On-site service’? Dan komt er een monteur bij je langs.


Gebruik een stevige verpakking. Dit hoeft niet de originele verpakking te zijn. Je kan vaak een gratis doos bij de supermarkt halen, of een doos bij het postkantoor kopen.

Print je verzendlabel uit of schrijf het antwoord- en retournummer op de doos. Die vind je in de mail die je van ons hebt ontvangen.


Je kan de status van je reparatie volgen via Mijn Coolblue. We houden je ook op de hoogte via e-mail, in ieder geval één keer per week. Duurt de reparatie langer dan 3 weken? Dan gaan we het op een andere manier voor je oplossen en brengen we je hier natuurlijk van op de hoogte.


Dat verschilt per product en probleem. Maar we zorgen er altijd voor dat de reparatie maximaal 3 weken duurt vanaf het moment dat jij de ontvangstbevestiging hebt ontvangen.

Als we de reparatie niet kunnen uitvoeren of dit te lang duurt, lossen we het gewoon op een andere manier voor je op. We kijken altijd eerst of we je een nieuw exemplaar van hetzelfde product kunnen sturen. Als we het product niet op voorraad hebben, krijg je shoptegoed om zelf iets nieuws uit te zoeken.



© 1999 - 2019 - Coolblue N.V.
Beoordeling door klanten: 9,3 / 10 - 7.710 beoordelingen