The website is in Dutch. Would you rather see it in English?


Coolblue

Reparatie

Terug naar de klantenservice

Gebruik een stevige verpakking. Dit hoeft niet de originele verpakking te zijn. Je kan vaak een gratis doos bij de supermarkt halen, of een doos bij het postkantoor kopen.

Print je verzendlabel uit of schrijf het antwoord- en retournummer op de doos. Die vind je in de mail die je van ons hebt ontvangen.


Dit ligt aan het specifieke product. We bieden voor kleine producten een andere oplossing dan voor grote producten.

Wil je weten of er voor jouw product een monteur langskomt? Dit laten we je altijd per mail weten nadat je product is aangemeld. Daarnaast kan je op de productpagina van je product onder ‘specificaties’ vinden wat voor type garantie je hebt. Staat er ‘On-site service’? Dan komt er een monteur bij je langs.


Dat verschilt per product en probleem. We sturen je in ieder geval één keer per week een update over je reparatie. Als je product eerder gerepareerd is, laten we je dit natuurlijk meteen weten. Je kunt de status van je reparatie ook volgen via Mijn Coolblue.


Je krijgt een prijsopgave als de reparateur vastgesteld heeft dat het defect is ontstaan door gebruikersschade. Je kan kiezen uit 3 opties:

  1. Je gaat akkoord met de prijsopgave. Het product wordt dan gerepareerd.
  2. Je gaat niet akkoord met de prijsopgave, maar wilt wel je product terug. Je betaalt dan € 39,95 aan onderzoekskosten en krijgt je product terug.
  3. Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt je product niet meer terug. Je betaalt dan geen onderzoekskosten en je product wordt milieuvriendelijk vernietigd.

Je kan de status van je reparatie volgen via Mijn Coolblue. We houden je ook op de hoogte via e-mail, in ieder geval één keer per week.


Vanwege het coronavirus klopt deze informatie niet. Bekijk onze actuele veelgestelde vragen.

--

  1. Meld je reparatie aan via het online retourformulier.
  2. Bereid je product voor op de terugreis:
  • Pak het goed en stevig in. Dit hoeft niet in de originele verpakking.
  • Verwijder waar nodig je data en account.
  1. Print je verzendlabel uit of schrijf het antwoord- en retournummer op de doos. Die vind je in de mail die wij je hebben gestuurd.
  2. Stuur het pakje gratis terug via:
  1. Leun achterover en houd de status in de gaten via Mijn Coolblue.

Smartphone- en tabletreparaties van Huawei en Samsung modellen kan je betalen met ecocheques als je de reparatie laat uitvoeren door CoolblueRepareert. Deze reparatiedienst vind je in al onze Belgische winkels. Bekijk of CoolblueRepareert jouw model repareert. Ga met de ecocheques op het door jou gekozen moment naar onze winkel en betaal de reparatie met ecocheques.


Ja, je kunt je product in één van onze winkels afgeven. Je hoeft je reparatie niet van tevoren aan te melden en niets uit te printen. We proberen eerst zelf een oplossing te vinden voor het defect en als dat niet lukt, zorgen we ervoor dat je product ter reparatie wordt gestuurd.

Uiteraard kan je je pakketje ook altijd terugsturen via bpost-punten die open zijn.


Nee, bij een reparatie is dat is niet nodig. Je kan je product ook in een andere doos versturen.


Ga naar de productpagina van je product. Bij de specificaties vind je wat voor type garantie je hebt en hoe lang de garantie duurt. We hebben 2 soorten garanties:

  • Carry in. We vragen jou om je defecte product naar ons te sturen. Vervolgens wordt het product gerepareerd bij de reparatiedienst die de fabrikant heeft aangewezen.
  • On-site service. Voor grote producten komt de reparatiedienst van de fabrikant bij jou thuis langs om het product te repareren.

Wil je jouw product retour sturen of laten repareren? Dat kan gemakkelijk en snel aan via het online retourformulier.


Als je product binnen de garantieperiode kapot gaat en het om een fabricagefout gaat, is de reparatie helemaal gratis. Ook wanneer het defect door eigen schuld komt, kunnen we je helpen met de reparatie. Hiervoor moet je wel betalen. We kunnen van tevoren niet aangeven hoe hoog de kosten zijn. We onderzoeken eerst je product, maken een prijsopgave en wachten op jouw beslissing voordat we aan de reparatie beginnen.

De reparatie meld je gemakkelijk en snel aan via het online retourformulier.


Dit doe je gemakkelijk en snel via het online retourformulier.


Zowel binnen als buiten de fabrieksgarantie kan je bij ons terecht voor je reparatie. Binnen de fabrieksgarantie is dit gratis, daarna moet je voor de reparatie betalen.

  • Is je product binnen de 30 dagen na aankoop al defect? Dan kan je ervoor kiezen om je geld terug te krijgen of je product om te ruilen voor een nieuw product.
  • Is je product na 30 dagen defect bij normaal gebruik en binnen de garantieperiode? Dan is dit een fabricagefout en is de reparatie volledig kosteloos.
  • Ook buiten de fabrieksgarantie kan je bij ons terecht. Hiervoor moet je wel betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kan jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.

De reparatie meld je gemakkelijk en snel zelf aan via het online retourformulier.



© 1999 - 2020 - Coolblue N.V.
Beoordeling door klanten: 9,1 / 10 - 14.261 beoordelingen